انتشار تصاویر ضرب و شتم یک کارگر در عربستان،واکنش تند سازمان های حقوق بشری را در پی داشته است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از سی ان ان:تصاویر شوکه کننده ای که از خشونت یک مرد در عربستان درباره یک کارگر خارجی در اینترنت منتشر شد، با خشم گسترده کاربران و گروههای طرفدار حقوق بشر روبرو شده است.

این تصاویر یک مرد عربستای را نشان می دهد که به شدت یک کارگر اهل جنوب شرق آسیا را زیر ضربات مشت و لگد می گیرد. گروههای طرفدار حقوق بشر در عربستان تحقیقات درباره این تصاویر را آغاز کرده اند.

محمد جمجون خبرنگار این شبکه گفت: این تصاویر واقعا وحشتناک است در این تصاویر کارگر مهاجر به شدت مورد شکنجه و ضرب و شتم قرار می گیرد. وی گفت: من با شماری از مسئولان و مردم عربستان سعودی صحبت کردم و همگی به شدت خواستار آن هستند که فرد عامل شکنجه شناسایی و دادگاهی شود.

لهجه فردی که مورد شکنجه قرار می گیرد نشان می دهد وی اهل جنوب شرق آسیا است. مسئولان دولت عربستان مطمئن نیستند این حادثه دقیقا کجا روی داده است. با این حال با جدیت در حال پیگیری این مسئله هستند.

این اقدام مرد عربستانی با محکومیت گسترده و انتقادات شدید روبرو شده است.

کمیسیون حقوق بشر عربستان که تحت حمایت دولت این کشور اداره می شود اعلام کرده است تحقیقات در این زمینه را آغاز کرده است تا عامل این شکنجه و بدرفتاری بازداشت و محاکمه شود.
با این حال مسئله اصلی این است که این تصاویر یک مورد منحصر به فرد نیست. گروههای طرفدار حقوق بشر اسناد زیادی درباره بدرفتاری با کارگران مهاجر در عربستان سعودی منتشر کرده اند. یکی از دلایل این خشونت اختیارات و قدرت کارفرمایان آنها است.

اظفر خان عضو عضو سازمان بین المللی کار می گوید هیچ کارگر خارجی بدون حامی مالی (کفیل) نمی تواند وارد عربستان شود. این بدان معناست که این افراد مجبور می شوند گذرنامه های خود را به کارفرمایان خود بدهند و این مسئله موجب آسیب پذیری آنها در برابر بدرفتاری می شود. مشکل اصلی اینجاست که این کارگران هیچ نماینده ای ندارند.

انتهای پیام/
برچسب ها: عربستان ، حقوق ، بشر ، کارگر ، ضرب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار