منابع قضايي در مصر اعلام کردند دادستاني دادگاه امنيت ملي مصر دستور بازداشت مدير هيئت تحريريه تلويزيون اخوان المسلمين را براي مدت 15 روز صادر کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ؛ اين منابع تصريح کردند ماني صلاح الدين مدير هيئت تحريريه شبکه مصر 25 در چارچوب تحقيق براي « پخش اخبار کذب» و « تشويق به خشونت» دربازداشت قرار گرفت.دستگاه قضايي مصر اوايل سپتامبر حکم  بسته شدن قطعي چهار شبکه تلويزيوني از جمله بخش مصري شبکه الجزيره و مصر 25  صادر کرده بود.

از زمان برکناري محمد مرسي رئيس جمهوري مصر با مداخله ارتش در سوم ژوئيه ، مصر 25 و همچنين چندين شبکه اسلامگراي ديگر تعطيل شد. يکي از اين منابع قضايي اعلام کرد صلاح الدين اتهاماتي را که عليه او مطرح شده است رد و اعلام کرد اين اتهامات را دستگاه هاي امنيتي ساخته اند.

اين روزنامه نگار پنجشنبه درحالي که تلاش مي کرد کشور راترک کند در فرودگاه قاهره بازداشت شد. تقريبا همه رهبران اخوان المسلمين بازداشت شده اند و اغلب آنان از جمله خود مرسي اکنون به اتهام « تشويق به قتل تظاهرکنندگان  » محاکمه مي شوند.علاوه بر اين ، هزاران نفر از اسلامگرايان از زمان برکناري مرسي در اواسط  بازداشت هستند و  سرکوب خشونت آميزي که  مقامات جديد به راه انداخته اند به کشته شدن بيش از 1000 نفر منجر شده است.

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار