عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از تمدید یک‌ساله مهلت اجرای آزمایشی قانون تاسیس مدارس غیرانتفاعی در جلسه عصر این کمیسیون خبر داد.

"علیرضا سلیمی" نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، در تشریح جلسه عصر امروز(یکشنبه) کمیسیون آموزش و تحقیقات اظهار داشت: در این جلسه لایحه تمدید مهلت اجرای آزمایشی قانون  تاسیس مدارس غیرانتفاعی بررسی و تصویب شد.  
 
وی در ادامه افزود: بر این اساس اجرای آزمایشی این قانون برای یک سال دیگر تمدید شد، ضمن آنکه قانون دائمی مربوط به این طرح تدوین و نهایی شده که به زودی در دستور کار صحن علنی قرار می‌گیرد.  
 
عضو کمیسیون آموزش اظهار داشت: همچنین طرح اصلاح موادی از قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان از دیگر دستور کارهای این کمیسیون بود که پس از بحث و تبادل نظر مقرر شد کمیته فنی و حرفه‌ای کمیسیون طرح مذکور را بررسی و نظر خود را به کمیسیون ارائه کند.  
 
سلیمی به اشکالات نظام مهندسی ساختمان اشاره کرد و گفت: نظام مهندسی ساختمان امروزه جز اینکه جیب مردم را خالی کند چیز دیگری عاید مردم نمی‌کند.

وی در ادامه به تخریب بیمارستان تازه تاسیس در شهرستان برازجان در زلزله اخیر بوشهر اشاره کرد و تصریح کرد: عمر ساختمان‌های مفید در ایران کمتر از 20 سال است، در حالی که یک ساختمان باید 80 تا 100 سال عمر کند.  
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار