اولین نرم افزار بومی حاکمیت امنیت فناوری اطلاعات در سازمان‌ها که در جهان با عنوان GRC شناخته می‌شود و مرکز فرماندهی فناوری اطلاعات در سازمان محسوب می‌شود، تحت عنوان INFORA ارائه شد.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران، فرید بهبهانی مدیرپروژه  نرم افزار بومی اینفورا با اشاره به اینکه تاکنون یک ابزار و متد بومی مدیریت مخاطرات امنیت اطلاعات در کشور نداشتیم در جمع خبرنگاران بیان داشت: در عین حال وضعیت فناوری اطلاعات سازمانها در انطباق با استانداردها و مقررات داخلی و یا قوانین ملی  از دغدغه های روزافزون مدیران و متخصصین است؛ که نرم افزار ارائه شده، با بومی سازی قوانین، این مشکل را مرتفع ساخته است.


وی افزود: این نرم افزار توسط متخصصان داخلی و به منظور پاسخگویی به نیازهای امنیتی دستگاه های دولتی ، نهادهای عمومی غیر دولتی و شرکت های خصوصی در حوزه فناوری اطلاعات طراحی و تولید شده است .

به گفته وی پروژه طراحی و تولید این نرم افزار 2 سال پیش و همزمان با افزایش تهدیدات سایبری شروع شد و تاکنون برای تولید آن 400 میلیون تومان هزینه صرف شده است .

بهبهانی با اشاره به اینکه این نرم افزار با تمام نمونه های برتر خارجی قابلیت رقابت دارد و قیمت آن نصف قیمت محصولات خارجی مشابه است اذعان داشت:نرم افزار طراحی شده با قوانین و مقررات ملی و بین المللی متناسب با حوزه کسب و کار مانند قانون جرایم رایانه ای و توسعه تجارت ا لکترونیک انطباق دارد.


وی با اشاره به اینکه از مجموع قوانین کشور بندهای مرتبط با امنیت اطلاعات را استخراج کردیم ادامه داد:بروز رسانی مستمر منابع تهدید و آسیب پذیری ؛شناسایی خودکار آسیب پذیری های فنی و یکپارچگی آنها با آسیب پذیری های سیستمی از جمله قابلیتهای این نرم افزار بومی است.

وی خاطرنشان ساخت:نرم افزار طوری طراحی شده که پوشش دهنده تمامی مخاطرات فنی و سیستمی است و راهکارهای بومی مقابله با مخاطرات و اولویت بندی آنها را دارد.

 

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار