ذوب آهن اصفهان، بانک دی و گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان به ترتیب با جابه‌جایی 27.8، 25.4 و 25.2 میلیون سهم بیشترین سهم معاملات یکشنبه را به خود اختصاص دادند.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، يکشنبه 10 آذر ماه،در پایان معاملات فرابورس ایران 182.3 میلیون سهم به ارزش 1356 میلیارد ریال در 33 هزار و 271 دفعه معاملاتی جابه‌جا شد.
 
بر این اساس ذوب آهن اصفهان، بانک دی و گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان به ترتیب با جابه‌جایی 27.8، 25.4 و 25.2 میلیون سهم بیشترین سهم معاملات یکشنبه را به خود اختصاص دادند و پالایش نفت لاوان نیز با 244.5 میلیارد ریال بیشترین ارزش معاملات امروز را داشت. شاخص فرابورس هم با 3.42 واحد معادل 0.4 درصد افزایش بر روی عدد 859.9 واحد ایستاد.
 
همچنین با توجه به اتمام مهلت استفاده از حق تقدم خرید سهام شرکت سیمان باقران ثبت معاملات توافقی نماد سباقرح در پایان معاملات امروز متوقف شد و از سوی دیگر نماد معاملاتی اوراق گواهی سپرده مدت‌دار ویژه سرمایه‌گذاری عام بانک انصار پس از پرداخت سود علی‌الحساب ماهانه اوراق به جریان معاملات بازگشت.

نماد معاملاتی شرکت گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران "سمگا" نیز پس از ارائه اطلاعات پیش‌بینی، با محدودیت دامنه نوسان قیمت تا سقف 50درصد معامله شد که با رشد 49.97 درصدی و بیشترین افزایش قیمت در جریان معاملات امروز مواجه شد.
 
پذیره‌نویسی اوراق اجاره شرکت واسپاری سپهر صادرات در 12 آذر ماه
 

 بنابر اين گزارش،شرکت واسط مالی یکم تعداد 400 هزار ورقه به ارزش اسمی هر ورقه یک میلیون ریال را به منظور تامین مالی شرکت واسپاری سپهر صادرات از روز سه‌شنبه 12آذرماه به مدت 7 روز کاری پذیره‌نویسی خواهد کرد.
 
این اوراق با نام و قابل معامله در فرابورس خواهد بود و نرخ اجاره بهای آن سالانه 20 درصد اعلام شده است که هر سه ماه یکبار پرداخت می‌شود.
 
بر این اساس مدت اوراق اجاره یاد شده 2.5 سال و تاریخ سررسید آن 12 خردادماه 95 است، ضمن آنکه شرکت کارگزاری پارسیان به عنوان عامل فروش اوراق و شرکت تامین سرمایه لوتوس پارسیان نیز به عنوان متعهد پذیره‌نویسی آن معرفی شده‌اند. عامل پرداخت اجاره‌بها هم شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه است و تمامی علاقمندان و سرمایه‌گذاران می‌توانند با مراجعه به شبکه کارگزاری فرابورس ایران نسبت به خرید اوراق اقدام کنند.
 
انتهاي پيام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار