زمانی که مایکروسافت اقدام به خرید بخش موبایل نوکیا کرد خیلی ها آن را اشتباه خواندند، ولی باید با واقعیت روبرو شد؛ وقتی شرکتی نزدیک به ۹۰ درصد بازار ویندوزفون را در اختیار خود گرفته، آینده آن مساوی است با آینده مایکروسافت در دنیای موبایل. در اصل، مایکروسافت آینده خودش را خرید!

به گزارش دريچه فناوري اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ با توجه به اینکه سال آینده‌ی میلادی مایکروسافت نیز با توسعه‌ی سخت‌افزار خود قدم در بازار تلفن‌های هوشمند ویندوزی خواهد گذاشت، سایر کمپانی‌هایی که فعالیت محدودی در زمینه تولید تلفن‌های ویندوزی  داشتند، سرمایه‌گذاری خود را بیش از پیش کاهش داده‌اند.



 HTC رتبه‌ی دوم در بازار تلفن‌های هوشمند ویندوز فونی را در اختیار دارد، اما در آمار اخیر، سهم HTC  از این بازار از 11.5 درصد به 7 درصد کاهش یافته است، چراکه این کمپانی تمرکز خود را روی تلفن‌های اندرویدی گذاشته است. سهم سامسونگ نیز در این بازار کاهش یافته است، بطوریکه سهم 20 درصدی آن در ابتدای سال جاری میلادی به 1.8 درصد کاهش یافته است.



این آمار، میزان محبوبیت و فروش تلفن‌های هوشمندی ویندوزی را نیز به تفکیک مدل مشخص کرده است که در بسیاری از کشورها، لومیا 520 عنوان پرفروش‌ترین تلفن‌هوشمند ویندوز فونی را به خود اختصاص داده است. همچنین براساس این آمار، 75 درصد کل ابزار‌های ویندوز فونی، از نسخه 8 این سیستم عامل استفاده می‌کنند که شاهد افزایشی 14 درصدی نسبت به تیرماه گذشته است.


گزارش از پريسا كابلي

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار