معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: افزایش قیمت مسکن مهر در دست دولت نیست و دولت سعی می‌کند هر هفته واحدهای مسکونی مهر را در یکی از استان‌های کشور افتتاح کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، سید محمد پژمان معاون وزیر راه و شهرسازی در چهارمین نمایشگاه وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه سیاست‌های ما کنترل بازار مسکن و بهای آن است، گفت: سعی می‌کنیم این سیاست‌ها را به طور نظاممند و دقیق انجام دهیم. 

معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سوال خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران در خصوص قیمت افزایش قیمت مسکن مهر گفت: افزایش قیمت مسکن مهر در اختیار دولت نیست بلکه وضعیت بازار این قیمت‌ها را افزایش می‌دهد. 

وی با اشاره به اینکه برجسته‌ترین تکلیف ما تأمین مسکن برای گروه‌های کم درآمد است گفت: سرمایه گذاری و تجهیز منابع داخلی و خارجی از اقدامات اصلی ما به شمار می‌رود. 

پژمان در ادامه تصریح کرد: تنظیم سیاست‌های پولی و مالی و اجیاد منابع لازم برای بازار مسکن از دیگر اقدامات سازمان ملی زمین و مسکن به شمار می‌رود.
 
وی با اشاره به اینکه صنعتی سازی و ساخت مسکن با استفاده از فناوری و تکنولوژی‌های روز و ایجاد نظام‌های اطلاعاتی و تأمین زیرساخت‌ها از دیگر وظایف ما به شمار می‌رود. 

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه درصورتی که وضعیت اقتصادی کشور اصلاح و اشتغال برای جوانان فراهم شود درآمدهای لازم برای خرید مسکن ایجاد می‌شود. 

پژمان در ادامه یادآور شد: امیدواریم تا پایان دولت شرایط لازم برای خرید مسکن متقاضیان ایجاد شود. 

رئیس سازمان ملی زمین و مسکن در ادامه به اقدامات این سازمان اشاره کرد و گفت: ۲ میلیون و ۱۵۰ هزارو احد مسکونی در قالب طرح مسکن مهر در حال ساخت است که حدود ۹۰۰ هزار واحد از این تعداد تسهیلات ارزان قیمت گرفته است. 

پژمان در ادامه تصریح کرد: در حوزه شهرهای زیر ۲۵ هزار، بالای ۲۵ هزار شهرهای جدید و بافت‌های فرسوده تعدادی واحد مسکونی باقی مانده که با اعطای تسهیلات در زمین امکان ساخت آن‌ها را فراهم می‌کنیم. 

رئیس سازمان زمین و مسکن در ادامه تصریح کرد: تعداد واحد مسکونی که تنها مربوط به شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر می‌باشد حدود یک میلیون و ۲۴۵ هزار و ۷۲۱ واحد مسکن مهر در دستور کار قرار گرفته که از این تعداد ۳۵۱ هزار واحد دارای مالکیت بوده و تنها از تسهیلات ارائه شده استفاده کرده‌اند. 

وی در ادامه گفت: از یک میلیون و ۲۴۵ هزار و ۷۲۱ واحد مسکن مهر تاکنون ۷۲۹ هزار واحد افتتاح شده و یا در مرحله افتتاح قرار گرفته است. 

پژمان در ادامه یادآور شد: تاکنون ۶۲۴ هزار واحد مسکن مهر به طور قطع افتتاح شده و ۱۰۴ واحد نیز در آستانه بهره برداری قرار دارند. 

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه خاطرنشان کرد: سازمان ملی زمین و مسکن هر هفته با مراجعه به یکی از استان‌های کشور واحدهای مسکن مهر موجود در آن‌ها را افتتاح می‌کند. 

وی در ادامه افزود: هزینه دستمزد کارگران، مصالح ساختمانی، و نوسانات نرخ ارز از جمله عوامل قیمت مسکن مهر به شمار می‌رود. 

پژمان در ادامه تصریح کرد: دولت تنها می‌تواند با افزایش سقف وام و ارائه تسهیلات بخشی از هزینه مسکن مهر را تأمین کند. 

پژمان در خصوص اراضی تصرف شده از زمین خواران گفت: از ۲۱۵ میلیون مترمکعب تاکنون ۱۹۴ میلیون مترمکعب اراضی از زمین خواران تصرف شده است. 

پژمان در ادامه در خصوص مسکن اجتماعی گفت: در مسکن اجتماعی متوسط واحدهای مسکونی تأمین شده ۵۰ متر است و برای زوج‌های جوان ۳۰ تا۴۰ متر درنظر گرفته شده است. 

وی در ادامه توضیح داد: در مسکن اجتماعی متقاضیان هیچ نقدینگی پرداخت نمی‌کنند و دولت تسهیلات مورد نیاز آن‌ها را اعطا می‌کند. 

وی در ادامه خاطرنشان کرد در مسکن اجتماعی به صورت اجاره واحد مسکونی در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد. 


معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه گفت: در حال برنامه ریزی و دریافت اطلاعات دقیق از خانوار‌ها و پراکندگی آن‌ها در شهرهای مختلف کشور هستیم و تا پایان سال ۹۳ این میزان آمار‌ها مشخص می‌شود.

انتهاي پيام/
برچسب ها: افزایش ، قیمت ، مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
بنده خدا
۲۰:۵۹ ۱۲ آذر ۱۳۹۲
خودتونو مسخره کنید

لونه مرغ همسایمون بیشتر از 30 متره
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۶:۵۳ ۱۰ آذر ۱۳۹۲
40 متر کجاش مسکنه؟؟؟؟
آقایونو ببینید تو قصر زندگی میکنن و دیگران تو مسکن 30 تا 40 متری...
Iran (Islamic Republic of)
salar
۱۵:۲۷ ۱۰ آذر ۱۳۹۲
من چند سال دنبالش رفتم تا صاحب یک واحد مسکن مهر بشم نتونستم
هرکی برای ثبت نام من در سایت و تائیدیه مبلغ 4 میلیون تومان طلب می کردند ، دلالان بجنبید که طرح جدید رسیده بدو بدو ارزونه
آخرین اخبار