رئیس دادگستری كهگيلويه و بويراحمد گفت: زندان زدایی از اهداف اولیه دستگاه قضایی است و در احکام مربوط به تقصیر، قضات نباید اشد مجازات را در نظر بگیرند.

به گزارش حوزه حقوقی قضایی باشگااه خبرنگاران، "جمادی" رئیس کل دادگستری کهکگیلویه و بویر احمد ضمن اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب درباره هفته بسیج، اظهارداشت: بسیج تنها به دوران جنگ محدود نمی‌شود و در همه زمان‌ها می‌تواند مصداق پیدا کند، برای مثال همین روحیه بسیجی و استقامتی مردم در طول سه دهه از عمر انقلاب موجب شد که بتوانیم انرژی هسته‌ای را با افتخار به نقطه کنونی برسانیم.

رئیس کل دادگستری استان كهگيلويه و بويراحمد با بیان بخشی از عملکرد دستگاه قضایی استان گفت: در هشت ماهه سال جاری تاکنون 22 هزار و 428 فقره پرونده به دادسراهای عمومی و انقلاب استان وارد و 22 هزار و 539 فقره مختومه شده است و همچنین در همین مدت بیش از 28 هزار پرونده به دادگاه‌های انقلاب وارد و 26 هزار و 671 پرونده مختومه شده است.

وی در ادامه با تأکید بر حل پرونده‌های قضایی تا پایان سال گفت: کارکنان قضایی و اداری باید برای رسیدن پرونده‌ها به مرحله نهایی و صدور حکم تلاش بیشتری كنند.

 جمادی گفت: در جرائم عمد و غیرعمد تعیین مجازات حبس نه هنر است و نه لازم و باید قضات در تناسب جرم و مجازات از اهرم های قانونی دیگری استفاده کنند، زیرا مجازات حبس باید بر اساس اصلاح فرد و بازگشت وي به جامعه صادر شود.

رئیس شورای قضایی استان خاطرنشان کرد: زندان زدایی از اهداف اولیه دستگاه قضایی است و در احکام مربوط به تقصیر، قضات نباید اشد مجازات را در نظر بگیرند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار