ستاد مدیریت بحران منطقه 19 گفت: مانور سراسری زلزله در مدرسه الز‌هرا منطقه 19 امروز برگزار شد.

محمد باقر علیزاده جانشین شهردار در این ستاد در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: مانور سراسری زلزله در مدرسه الز‌هرا منطقه 19 امروز ساعت 10 صبح همزمان با پخش آژیر از رادیو سراسری برگزار شد.

وی با بیان توضیحات بیشتر افزود: مانور پناه گیری صحیح و تخلیه اضطراری با هماهنگی سازمان های خدمات رسان، از جمله آتش نشانی،‌ اورژانس،‌ ر‌اهور، نیروی انتظامی،‌ اداره های آب، برق، مخابرات،‌ آبفا‌،‌ستاد مدیریت بحران منطقه 19، گروه های دوام،‌ آموزش و پرورش منطقه، مدرسه الز‌هرا، اداره محیط زیست شهرداری منطقه و شهرداری ناحیه 2 برگزار می شود.

علیزاده با اشاره به نحوه ی اجرای این طرح گفت: بر اساس سناریوی از پیش تعیین شده زلزله ای در مقیاس 5.2 ریشتر موجب فعال شدن گسل شمال ری و ایجاد خرابی در سطح منطقه 19 شده و کیله نیروهای خدمات رسان آماده عملیات امداد رسانی خواهند شد.

ستاد مدیریت بحران بلافاصله پس از وقوع زلزله در محل حادثه تشکیل می شود. علیزاده با اشاره به اقدامات اجرایی این طرح گفت: بر قراری امنیت محدوده ی حادثه با همکاری کلانتری 152 خانی آباد نو، رفع ترافیک محدوده حادثه با همکاری را‌‌هور، انتقال مصدومان به مراکز درمانی و بیمارستان هفت تیر، شهرری توسط اورژانس و گروه های دوام، رفع آتش سوزی های احتمالی با همکاری آتش نشانی،‌امنیت و ایمنی در محدوده ی حادثه توسط اداره های گاز، برق،‌ آب و مخابرات،‌ هدایت دانش آموزان به بیرون از ساختمان مدارس، پناه گیری صحیح، تخلیه اضطراری و امن و تجمع در نقطه ای در حیاط مدرسه توسط نیروهای امداد رسان، گروه های دوام و ستاد مدیریت اجرایی این طرح است.

وی با اشاره به اقدامات دیگر ستاد مدیریت بحران منطقه19 در این مانور افزود: ارزیابی مانور توسط ستاد مدیریت بحران منطقه 19 پس از پایان مانور در خصوص نحوه عملکرد سازمان های خدمات رسان از اقدامات دیگر ستاد مدیریت بحران این منطقه است.

انتهای پیام /
برچسب ها: آب ، برق ، مدیریت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار