مديرعامل گروه خودرو سازي ايران خودرو با بيان اينكه مقررات بانکي از تحريم ها براي ما سخت تر بود، گفت: مقررات بانكي موانع زيادي را در کار خودروسازان ايجاد کرده است اما هم‌اکنون هم دولت و هم وزارت صنعت در حال رايزني براي رفع مشکلات و تزريق تسهيلات مالي به بخش خودرو هستند تا از اين طريق تيراژ توليد افزايش يابد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، هاشم يکه‌زارع مدير عامل گروه خودروسازي ايران‌خودرو امروز در حاشيه نخستين همايش بين المللي صنعت خودرو در جمع خبرنگاران با بيان اينکه در اين سمينار خواسته هاي خود را با خودروسازان فرانسوي در ميان گذاشتيم، اظهار داشت: براي اينکه بتوانيم خودرو ساز واقعي بشويم لازم است در كنار يكديگر و با استفاده از توان متخصصان داخلي و خارجي کار کنيم.

وي به مذاكرات اين گروه خودروسازي با شرکت پژو اشاره کرد و گفت: به دليل اعمال تحريم‌هاي اجباري در بحث همکاري‌هاي ما و پژو وقفه‌اي ايجاد شد،اما طي مذاکراتي که امروز داشتيم و با اتخاذ سياست‌هاي جديد اين وقفه از بين خواهد رفت.

يکه‌زارع با بيان اينکه تمرکز ما روي توليد محصولات جديد براي پاسخ‌دهي به انتظارات مردم خواهد بود، افزود: هم‌اکنون با يک شرکت آلماني مذاکراتي را براي همکاري انجام داده‌ايم و هم چنين شريک "مرسدس بنز" ما پس از لغو کامل تحريم‌ها به بازار ايران باز خواهد گشت.

مديرعامل گروه خودروسازي ايران خودرو با بيان اينکه هم‌اکنون افزايش 53 درصدي را در نرخ توليد روزانه خود داريم تصريح کرد: اگر تزريق مالي صورت گيرد اين ميزان به 75 درصد ارتقا مي‌يابد و به اين ترتيب با افزايش توليد در 6 ماهه دوم، از زيان دهي ما کاسته شده و در سال آتي به تيراژ پايدار و سود خوبي مي‌رسيم.

يکه‌زارع به ديگر علل کاهش توليد اشاره کرد و گفت: مقررات بانکي از تحريم ها براي ما سخت تر است چرا که موانع زيادي را در کار خودروسازان ايجاد کرده است اما خوشبختانه هم‌اکنون هم دولت و هم وزارت صنعت در حال رايزني براي رفع مشکلات و تزريق تسهيلات مالي به بخش خودرو هستند تا از اين طريق تيراژ توليد افزايش يابد.

وي با بيان اينکه براي توليد هر خودروي جديد به 17 تا24 ماه زمان نياز دارد، افزود: در 3 ماهه سال آتي اولين محصول جديد خود را ارائه مي کنيم هم چنين محصول مشترکي را با فرانسه در سايت ايران خودرو  توليد خواهيم کرد که نزديك به 80 درصد در زنجيره جهاني قابليت عرضه دارد.

به گفته يکه زارع "خودروي دنا" تيرماه 93 به بازار عرضه و تولید "پژو 405" از سال 95 متوقف می‌شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: اقتصاد ، بازار ، تحریم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
سيامك
۱۰:۲۹ ۱۰ آذر ۱۳۹۲
آقاي يكه زارع تا كي ميخوايين پ‍‍زو بزنين
بابا برين با تويوتا يا يه شركت خوب قرار داد ببندين ديگه
Iran (Islamic Republic of)
میثم
۰۹:۵۲ ۱۰ آذر ۱۳۹۲
نه اینکه تا حالا بنز تو ایران نبوده و نمیومده.
بفرمائید مسیرتون رو بندازید سمت مصلا تا انواع بنز مدل 2014 رو ببینید که اونقدر که زیادن جا ندارن گذاشتن زیر باد و بارون و خاک. همچنین پورشه و بی ام و و آلفارومئو و مازراتی و فولکس و ولو.
کدوم تحریم؟
Kazakhstan
ناشناس
۰۸:۳۹ ۱۰ آذر ۱۳۹۲
اگه جای پژو سیروون شرکت ایرانخودرو با بنز همکاری میکرد اینده ایی فوق درخشان در انتظارش بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۴ ۰۹ آذر ۱۳۹۲
به جای تیراژ چه وقتی کیفیت میره بالا!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۷ ۰۹ آذر ۱۳۹۲
چه رویی دارن بعضیا؟؟؟ زیان دهی؟؟؟؟ مگه این خودروها ملی نیستن؟؟؟؟ دروغ گویی تا کی؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۲ ۰۹ آذر ۱۳۹۲
مشکل مملکت نبود بنز نیست که میخوان وارد کنن خیلی چیزهای مهم دیگس پس کو عقلانیت
آخرین اخبار