با حضور جانشین فرمانده کل ارتش و فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ناو لاوان و یک فروند بالگرد sh 3d به ناوگان منطقه یکم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در بندرعباس الحاق شد.

 به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بندرعباس، فرمانده فنی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مراسم الحاق این تجهیزات گفت: ناونیرو بر لاوان با ظرفیت 3 هزار تن در سال 1364 به ناوگان نیروی دریایی الحاق شد و پس از 33 ماه فرایند تعمیرات اساسی و بهینه سازی سامانه ها و تجهیزات شناور با تلاش خستگی ناپذیر و یک میلیون و 254 هزار نفر ساعت کار مفید در مجموعه کارخانه جات راهبردی نداجا پایان یافت.

دریادار دوم مهندس میکانیک عباس زمینی گفت:تعویض 12 هزار قطعه حساس و مهم ، بومی سازی 640 قطعه معیوب ،تعمیر اساسی 195 سامانه و بهینه سازی بیش از 89 سامانه این ناو صورت گرفته است.

دریادار دوم مهندس میکانیک عباس زمینیماموریت اصلی بالگرد shcd را انجام عملیات ضد زیر دریایی بیان کرد و افزود: این بالگرد ( ملقب به سلطان دریا) با قابلیت حمل موشک و اژدر در سال 1350 به ناوگان بالگردی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران پیوست و پس از سه مرحله تعمیرات در سال 1376 زمین گیر شد.

وی گفت: از اوائل سال 1390 تعمیرات اساسی این بالگرد آغاز و پس از 20 ماه دوره تعمیرات و 7 ماه تست زمینی و پروازی به نیروی دریایی ارتش ملحق شد.

فرمانده فنی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران روند تعمیرات این بالگرد را بازسازی کامل بدنه، موتورهای بالگرد، انتخاب و بهینه سازی سیستم های رادیویی، بهینه سازی و تسلیحاتی ، بومی سازی قطعات و شبکه های اصلی سیستم های الکتریکی برشمرد./س
انهتای خبر/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.