کتاب «سه تقریر در پژوهش‌های اخلاقی؛ دائره المعارف، تبارشناسی و سنت» اثر السدیر مک دینتایر و ترجمه حمید شهریاری، توسط پژوهشکده فلسفه و کلام اسلامی تهیه و از سوی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی منتشر شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم ، تفکر اخلاقی السدیر مک دینتایر در مجموعه‌ای سه‌گانه مانند در پی فضیلت، عدالت که؟ کدام عقلانیت؟ و سه تقریر در پژوهش‌های اخلاقی ارائه شده است.

کتاب «سه تقریر در پژوهش‌های اخلاقی» به عنوان مکمل 2 کتاب دیگر در شکل‌دهی نظام فکری مک دینتایر به شمار می‌آید.

این کتاب از سه دیدگاه پژوهش اخلاقی تربیت نام می‌برد. ابتدا سبک نگارشی دائره‌المعارف‌نویسان و آنگاه پژوهش نیچه‌ای تبیین و فقر هر 2 نظام فکری به تصویر کشیده می‌شود و در ادامه به گونه‌ای از پژوهش به نام ارسطو‌گرایی توماسی اشاره می‌شود.

قیاس‌ناپذیری سه تقریر در برداشتی است که از پژوهش دارند؛ تقریر نخست پژوهش به عنوان کشف مبانی اخلاقی، تقریر دوم پژوهش به عنوان نقاب برداشتن از خود اخلاق به مثابه اراده معطوف به قدرت و تقریر سوم پژوهش به عنوان الهام تاریخی.

در مجموع مک اینتایر با به چالش کشاندن 2 سنت نخست، پژوهش اخلاقی صحیح را در تقریر سوم دانسته و معتقد است خصوصیت این تغییر این است که مرجعیت ارزش‌های اخلاقی در جوامعی که در سنت سوم زندگی می‌کنند.

کتاب «سه تقریر در پژوهش‌های اخلاقی» اثر السدیر مک دینتایر از پروژه‌های پژوهشکده فلسفه و کلام اسلامی، توسط حمید شهریاری ترجمه و از سوی انتشارات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در 432 صفحه و با قیمت 16 هزار تومان منتشر شده است./س

برچسب ها: قم ، کتاب ، سه ، تریر ، در ، پروژه ، اخلاقی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.