شهرداری تهران اقدام به تهیه شناسنامه درختان و ایجاد بانک اطلاعات با روش های نوین کرده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران مهران احمدی معاون امور شهری و فضای سبز منطقه هفت از شناسنامه دار شدن درختان با بن(قطر) بالای 30 سانتی متر در این منطقه خبر داد.

وی افزود: هدف از این کار حفظ و نظارت بر حسن نگهداری فضای سبز و درختان موجود است و 10 هزار اصله درخت در منطقه هفت شناسنامه دار می شوند.

مهران احمدی تصریح کرد: شناسنامه دار شدن بیش از هزار و 991 اصله درخت بابن بالای 30 سانتی متر در منطقه هفت انجام می شود.

وی ادامه داد: با اجرای این پروژه تراشه های الکترونیکی با نظارت سازمان پارکها و فضای سبز شهر تهران در ارتفاع 170 سانتی متری از سطح پیاده رو مجاور، به روی درختان با محیط بن بالاتر از 30 سانتیمتر نصب شده است.

معاون شهردار منطقه هفت یاد آور شد: مطابق با دستور العمل سازمان پارکها تعداد 50 اصله بوستانهای شهروند و خیابان آریان محمودی در محله دبستان توسط خود منطقه شناسنامه دار می شوندهمچنین قرار شده تعداد درختان شناسنامه دار منطقه به 10 هزار اصله برسد.

احمدی اشاره کرد: داخل این تراشه های الکترونیکی اطلاعاتی از قبیل نام گونه، وضعیت درخت (شادابی درخت، در حال خشک شدن، درحال سقوط و. . . )، وضعیت طوقه( داخل جوی آب، فضای سبز، محصور در جدول و محصور سیمایی. . . ) وضعیت آفتها و بیماریها و آدرس درخت قرار می گیرد.

معاون امور شهری و فضای سبز منطقه هفت افزود: هر 6 ماه توسط پایانه جمع آوری اطلاعات،‌اطلاعات جدید درختان و هر گونه تغییر آن توسط این دستگاه ثبت می شود.

همچنین ماهانه گزارشهایی مبنی بر شرح وضعیت درختان که اگر احتمالا دچار آسیب یا حمله آفات و بیماریها شده اند ارائه و بررسی می شود.

احمدی خاطر نشان کرد: طرح حذف کننده ها و شاخه های خشک  خطر آفرین از سطح نواحی پنج گانه با هدف پیشگیری از وقوع خطرات احتمالی برای شهروندان از ابتدای آبان ماه جاری در حال اجرا است.

انتهای پیام/

برچسب ها: اصله ، درخت ، تراشه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار