درگيري ها و تنش ها در محله الوعر در شهر حمص سوريه پس از توافق بين ارتش سوريه و افراد مسلح تک تيرانداز براي عقب نشيني از ساختمان هاي بلند مرتبه کاهش يافته است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني المنار ؛ از طرف ديگر روستاي مزرعه و ساکنان آن در نزديکي شهر حمص از تک تيراندازاني که ساختمان ها ، منبع هاي آب و گازوئيل از حملات آنها در امان نيست رنج مي برند.

سومر حاتم خبرنگار شبکه المنار در گزارشي از روستاي مزرعه در حالي که مي دويد گفت:« علت اين دويدن آن است که از گلوله تک تيراندازان در امان بمانم.» يکي از ساکنان اين منطقه گفت:« ما هر روز به صورت روشمند و هدفمند در معرض تيراندازي تک تيراندازان هستيم. يکي از تک تيراندازان در گلدسته مسجد مستقر شده است.کسي نمي تواند به پشت بام برود. »

محله الوعر که در چند ماه گذشته صحنه افزايش افراد مسلح بوده اما از شدت تنش در آن با توافق بين افراد مسلح و مقامات سوري کاسته شده است. افراد مسلح بر اساس اين توافق از ساختمان هاي بلند عقب نشيني و برج ها را ترک کرده اند. افراد مسلح با استفاده از برج ها به ورودي شمالي حمص اشراف داشتند.

دو کودک که در تيراندازي افراد تک تيرانداز زخمي شده بودند وضع خود را تشريح کردند. ارتش سوريه در حال از بين بردن موانعي است که افراد مسلح ايجاد کرده اند و با توجه به اينکه امکان نقض عهد و پيمان از سوي افراد مسلح وجود دارد ارتش گام به گام به پيش مي رود 
تا امنيت بازگردد به خصوص آنکه مردم غير نظامي از اقدامات افراد مسلح به تنگ آمده‌اند.

امام جماعت مسجد روستاي مزرعه گفت:« هر روز شماري از ساکنان اين روستا هدف گلوله تک تيراندازاني قرار مي گيرند که در ساختمانهاي مشرف به اين روستا مستقر هستند . آنها همچنين به منبعهاي آب و گازوئيل و دستگاه هاي توليد برق از خورشيد تيراندازي مي کنند و در تلاشندمردم اين روستا را مجبور به ترک اين روستا کنند.»

انتظار در مقابل وروديهاي محله الوعر نخستين صحنه اي است که افراد با آن مواجه مي شوند زيرا افراد مسلح در ساختمانها مستقر بودند. برخي از افراد مسلح از ساختمان هاي بلند عقب نشيني
کرده‌‌اند. شايد روزهاي آينده نيز اين روند کامل و باعث شود خطر درگيري هاي مجدد را از اين شهر دور کند چرا که اين شهر از درگيريها به شدت رنج برده است.

انتهاي پيام / 
برچسب ها: حمص ، سوریه ، محله ، کاهش ، دمشق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار