قم/

تاکید آیت‌الله موسوی اردبیلی بر اتحاد مسلمانان

استاد حوزه علمیه قم گفت: ما مسلمانان همه از یک خانواده هستیم که به یک خدا و یک پیامبر و یک کتاب آسمانی معتقدیم و نباید اختلافات میان شیعه و سنی را دنبال کنیم.

س

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم ، آیت‌الله سید عبدالکریم موسوی اردبیلی در دیدار با وزیر امور خارجه ضمن تقدیر از فعالیت‌های گروه دیپلماسی کشورمان به ویژه در بحث پرونده هسته‌ای و ایجاد توافق با کشورهای گروه 1+5، اظهار کرد: قریب به اتفاق مردم، شما و همکارانتان را دعا می‌کنند.

وی با بیان این که تلاش‌های تیم سیاست خارجی کشور و ایجاد توافق با گروه 1+5 مردم کشور را به آینده امیدوارتر کرد، افزود: دعای مردم و لطف خداوند پشتیبان تیم مذاکره‌کننده ما در مذاکرات اخیر هسته‌ای بود.‌

استاد حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد:‌ بنده بیشتر اعضای هیئت دولت را از نزدیک می‌شناسم و می‌دانم که آنها انسان‌های مؤمن، دلسوز و کاربلد هستند و شخص شما هم به عنوان وزیر امور خارجه موفق بوده و ان شاءالله باز هم موفق خواهید بود.

آیت‌الله موسوی اردبیلی در ادامه سخنان خود به شرایط منطقه اشاره و بیان داشت: در سال‌های اخیر شرایط به گونه‌ای پیش رفت که روابط ما با همسایگان دچار فراز و نشیب‌های فراوانی شد؛ اما باید شرایطی را ایجاد کرد که رابطه جمهوری اسلامی ایران با کشورهای عرب منطقه و همسایگان بهبود پیدا کند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه اخیراً شاهدیم که برخی افراد در صدد زنده کردن دعوای قدیمی و کهنه سنی و شیعه هستند در حالی که این کار نامناسبی است، عنوان داشت: باید روی این موضوعات تکیه کرد که ما مسلمانان همه از یک خانواده هستیم که به یک خدا و یک پیامبر و یک کتاب آسمانی معتقدیم و نباید این اختلافات را دنبال کنیم.

وی خاطرنشان کرد: باید با رابطه خوب و دوستانه با تمام کشورهای دنیا به ویِژه همسایگان، در اعتلای ایران اسلامی تلاش کنیم؛ یک فرد ایرانی به نام ایران باید عزیز باشد و از این جهت از شما به عنوان وزیر امور خارجه می‌خواهم با تدبیر خود در این راه تلاش کنید.

آیت‌الله موسوی اردبیلی در پایان این دیدار برای دکتر محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان و همراهان وی آرزوی سلامتی و موفقیت کرد./س

برچسب ها: قم ، ناکید ، موسوی ، اردبیلی ، بر ، اتحاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.