یکی از پایگاه های خبری رژیم صهیونیستی نوشت: یک هیات اسرییلی 48 ساعت پس از امضای توافقنامه ژنو میان ایران و گروه 1+5 به صورت محرمانه از اردن دیدار کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ پایگاه صهیونیستی "والاه" خاطرنشان کرد که "یوسی کوهن"، مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی، در راس هیاتی نتایج توافقنامه ژنو، تحولات سوریه و مذاکرات "صلح" میان تشکیلات خودگردان با رژیم صهیونیستی را با مسوولان بلندپایه اردن مورد بررسی قرار داد.

این پایگاه خبری صهیونیستی افزود: اسراییل، اردن را در زمینه خطرهای احتمالی توافقنامه ژنو و دیپلماسی ایران در منطقه پس از این توافقنامه، شریک خود می داند.

اردن مرزهای گسترده ای با عربستان دارد و به نوشته "والاه" ریاض توافقنامه ژنو را تهدید مستقیمی برای منافعش می داند و از این رو تل آویو تلاش می کند روابط خود را با کشورهای دارای موضع مشترک با اسراییل درباره توافقنامه ژنو، محکم کند.

پایگاه خبری صهیونیستی افزود: بحران سوریه و پیامدهای آن نیز از موضوعاتی است که مورد توجه اسراییل و اردن است، بویژه که شمار زیادی از آوارگان سوری به اردن رفته اند و ثبات این کشور را مورد تهدید قرار می دهند.

طرفین در این دیدار محرمانه همچنین مذاکرات "صلح" میان تشکلیلات خودگردان و رژیم صهیونیستی را که مورد حمایت اردن است، مورد بحث و بررسی قرار دادند .

انتهای پیام / 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار