قطر از ادامه تلاش های رژیم صهیونیستی برای توسعه شهرک سازی در اراضی فلسطین و یهودی سازی شهر بیت المقدس به شدت انتقاد کرد .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری الرساله نت ، دولت قطر روز پنجشنبه اقدامات رژیم صهیونیستی برای ادامه شهرک سازی در کرانه باختری رود اردن به ویژه در شرق بیت المقدس ، یهودی سازی شهر تاریخی بیت المقدس و تعرض به مقدسات مسلمانان و مسیحیان به ویژه در قدس شریف را محکوم کرد .

دولت قطر همچنین تلاش های رژیم صهیونیستی در تخریب مکان های مقدس مسلمانان و مسیحیان به ویژه حفاریهای غیر مجاز در اطراف قدس شریف و اخراج فلسطینیان از شهر بیت المقدس را محکوم کرد و از سازمان ملل متحد و دیگر سازمان ها و نهادهای مسئول خواست تصمیم فوری برای جلوگیری از اقدامات رژیم صهیونیستی که با هدف تغییر بافت جغرافیایی و هویت عربی شهر بیت المقدس صورت می گیرد ، اتخاذ کنند .

 دولت قطر در این بیانیه یاد آور شد تداوم اقدامات ظالمانه اسرائیل در تشدید تحریم های علیه ساکنان نوار غزه تهدیدی جدی برای وخاومت اوضاع انسانی و اقتصادی این منطقه است .

قطر افزود مخالفت دولت اسرائیل با ورود مصالح ساختمانی به نوار غزه با وجود درخواست های مکرر سازمان ملل و جامعه بین المللی و کمبود سوخت در نوار غزه تهدیدی برای ادامه حیات ساکنان این منطقه است .

دولت قطر در این بیانیه شرایط انسانی در اراضی اشغالی فلسطین به ویژه در نوار غزه را بسیار 
خطرناک و بحرانی دانست و تاکید کرد با فرا رسیدن فصل سرما و کمبود سوخت ، مشکلات 
اهالی نوار غزه بیشتر خواهد شد .

دولت قطر در این بیانیه از تداوم اقدامات خصمانه ارتش رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در اراضی فلسطین و تلاش های این رژیم در نقض آشکار قوانین و قطعنامه های بین المللی ابراز
نگرانی کرد .

دولت قطر ضمن اعلام همبستگی با ملت و دولت فلسطین ، بر حمایت کامل خود از ادامه مبارزه عادلانه آنان برای جلوگیری از اشغال اراضی فلسطین و احقاق حقوق مشروع ملت 
فلسطین تاکید کرد .

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار