مستطيل شيشه اي در هفته اي که گذشت؛

"بورس"حلقه گمشده در اقتصاد کشور

افت بازار هاي موازي سکه،طلا،ارز و مسکن باعث شد تا حلقه ي گمشده ي بازار سرمايه در اقتصاد کشور نمايان شود و نقدينگي ها را به سمت خود بکشاند.

 به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران،آخرین روز از معاملات هفته جاری همواره با رشد شاخص های بورس و ثبت رکورد دیگری به پایان رسید تا بورس طی یک هفته موفق به ثبت سه رکورد جدید گردد.

شاخص كل بورس نيز در روز جاري با 580 واحد رشد به رقم 82129 واحد رسيد.

براین اساس طی معاملات روز جاری در گروه پتروشیمی بورس شاهد روندی نزولی اما همراه با حجم معاملات قابل توجه را نظاره گر بودیم بطوریکه در روز صعود شاخص بیشترین تأثیر منفی را سهام پتروشیمی خلیج فارس بر این نماگر داشت.

گروه مخابرات با دو سهم فعال بورسی خود یعنی اخابر و همراه می باشد که سهم اخابر در رشد شاخص بیشتر از دیگر همگروهی خود است. گروه بانکی نیز معاملات پررونق و خوبی را پشت سرگذاشت.


گروه پالایشی بورس پس از سپری کردن روند صعودی کوتاه مدت مجدداً به مدار نزولی بازگشت  
از سوی دیگر شاهد حرکت بدون توقف سهام گروه خودرویی با شتاب بالا در  بازار سرمایه هستیم. 

 در اين هفته فعالان بازار سرمايه در حوزه ي پتروشيمي به دور هم جمع شدند و از مشکلات اين صنعت در حوزه ي پتروشيمي و تعيين قيمت خوراک دام به بحث نشستند و همه ي انان بر ثابت باقي ماندن قيمت خوراک اتفاق نظر داشتند.

از جمله اتفاقات اين بازار در طي هفته معاملاتي منتهي به 6 آذر ماه ،صحبت هاي رييس شوراي رقابت مبني ابطال هلدينگ خليج فارس بود اين موضوع باعث پايين کشيدن شاخص اين نماد در تابلوي شيشه اي شد .نماد فارس که مدتها ليدر بازار بود در طي اين هفته روند نزولي را به خود گرفت .اگر چه خيال سهامداران از ابطال نشدن سهام اين نماد راحت شد اما همچنان با چراغ منفي به کار خود پايان داد.

 براساس صحبت هاي بسياري از فعالان بازار سرمايه نويد بخش اين است که بازار سرمايه روز هاي پر رونقي را پيش روي خود دارد. و در هفته ي معاملاتي اتي شاهد ثبت رکورد ديگري بر اين بازار باشيم.

انتهاي پيام/

برچسب ها: بورس ، سهام ، شاخص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار