اصفهان/

برگزاری همایش استاندارد حلال

همایش استاندارد حلال و اهمیت آن برای حضور در بازارهای مشترک اسلامی با حضور اعضای کمیسیون کشاورزی اتاق ایران،کارشناسان استاندارد و تضمین کیفیت صنایع غذایی استان در سالن همایش های بین المللی اتاق اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران اصفهان، مدیر کل امور استان های سازمان استاندارد ایران با بیان اینکه دنیا خواهان نشان های تجاری حلال شده است ، بر لزوم ارایه محصولات و خدمات حلال ایرانی به دنیا تاکید کرد.

«وحید مرندی مقدم»گفت: معیار های استاندارد برای ارایه گواهی نشان های تجاری حلال ، استاندارد هایی هستند که برای نهاد ها و سازمان های گواهی دهنده تعریف شده و بر این اساس برند حلال را عملیاتی می کند.

وی اظهارکرد: هدف از ارایه آموزش و همایش ها در زمینه صنعت حلال ترویج استفاده از محصولات حلال و تبیین اهمیت صنعت حلال به ویژه غذای حلال در تجارت بین الملل است.

مرندی مقدم نحوه فعالیت سازمان استاندارد در این زمینه را در دو بعد نرم افزاری و سخت افزاری بیان کرد و افزود: قوانینی که اداره استاندارد در زمینه حلال تدوین می کند در بعد نرم افزار و صدور مجوز برای شرکت هایی در این راستا در بعد سخت افزار تقسیم بندی می شود تا بتوان خدمات بهتری به مخاطبان ارایه کرد.

مدیر کل امور استان های سازمان استاندارد بیان کرد: یک دیدی در ایران وجود دارد که چون ما یک کشور اسلامی هستیم پس همه غذایی که تولید می کنیم حلال است، در حالی که این حلیت بخشی باید تکمیل شود، چرا که بسیاری از مواد افزودنی ، رنگ ها و ژلاتین ها از خارج از کشور وارد می شود و باید تابع استاندارد های حلال قرار گیرد.

مرندی مقدم اضافه کرد: محصولاتی هم که از ایران به خارج از کشور صادر می شود باید نظر مسلمانان جهان را تامین کند و مورد استقبال قرار گیرد و در گام بعدی محصولات آرایشی ، پوشاک و لوازم بهداشتی نیز به این چرخه اضافه گردد.

مدیر کل امور استان های سازمان استاندارد اظهار کرد: هرچند تهیه غذای حلال در دستور کار کشور ایران قرار دارد، اما برای تامین نظر مسلمانان خارج از کشور باید به سمت ارایه خدمات حلال گام برداریم که شامل غذا ، لوازم آرایشی و بهداشتی ، البسه ، خطوط هوایی و هتل می شود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.