احمديان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

رشد ۶۰۰ درصدی "صادرات" "مبلمان" کشور

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان مبلمان خواستار نظارت بیشتر دولت بر گمرکات جنوبی جهت جلوگیری از قاچاق مبلمان به کشور شد.

حسن احمدیان رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان مبلمان در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران گفت: هم اکنون از گمرکات جنوبی کشور واردات مبلمان به صورت گسترده‌ای صورت می‌گیرد و چنانچه جلوی این اقدام گرفته نشود؛ عملا قانون ممنوعیت واردات مبلمان به کشور نقض خواهد شد. 

وی که در مراسم افتتاحیه سومین نمایشگاه مبلمان اداری با خبرنگار ما سخن می‌گفت، اظهار داشت: در این نمایشگاه ۹۰ شرکت داخلی و خارجی حضور دارند و برای نخستین بار، ۳۰ شرکت ایتالیایی جهت مشارکت در تولید مبلمان ایرانی حضور دارند. 

وی افزود: تولیدات مبلمان ایران در حال حاضر به کشورهایی نظیر عراق، افغانستان، تاجیکستان، ارمنستان، امارات متحده عربی، و... صادر می‌شود که ماحصل این صادرات در ۶ ماهه نخست سال جاری بالغ بر ۳۰ میلیون دلار بوده است. 

احمدیان ادامه داد: صادرات ۳۰ میلیون دلاری مبلمان ایران نسبت به مدت مشابه در سال ۹۱، ۶۰۰ درصد رشد داشته است. 

وی با قدردانی از حمایت دولت در خصوص اعمال قانون ممنوعیت واردات مبلمان به کشور گفت: اعمال این سیاست موجب افزایش تولید و توسعه صادرات مبلمان و مصنوعات چوبی ایران شد. 

وی گفت: قبل از اجرای سیاست ممنوعیت واردات، نزدیک به ۲۵۰ میلیون دلار مبلمان به کشور وارد می‌شد که هم اکنون این رقم به ۵ میلیون دلار کاهش یافت. 

وی با تأکید بر اشتغالزایی ۷ درصدی صنعت مبلمان کشور اظهار داشت: هم اکنون ۲۰ هزار میلیارد تومان سرمایه درگردش صنعت مبلمان کشور است که درصورت توسعه تولید و صادرات در این صنعت علاوه بر اشتغال زایی بالا، ارز آوری این صنعت برای کشور نیز بیش از پیش افزایش خواهد یافت. 

گفتنی است، سومین نمایشگاه مبلمان اداری امروز صبح در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران به مدت ۴ روز برای بازدید علاقمندان دائر است.


برچسب ها: صادرات ، مبلمان ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار