مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تهران از اجرای طرح امداد و نجات زمستانی درتمامی محورهای مو‌اصلاتی این استان خبر داد.

سید منتظر شبر‌ در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ؛ با اشاره به شروع فصل زمستان بیان داشت: طرح ملی امداد و نجات زمستانی سال جاری از پانزدهم آذر آغاز و با جدیت تمام و به کارگیری کلیه امکانات و پتانسیل های موجود به مدت یکصد روز استمرار خواهد داشت.

وی در خصوص اجرای طرح امداد و نجات زمستان گفت: در اجرای این طرح روزانه 197 نفر نیرو کادر و داوطلب امداد و نجات در 14 پست کشیک اداری : 15 پایگاه ثابت امداد و نجات بین شهری، 6 پست سیار، 5 پایگاه امداد و نجات کوهستان و یک پایگاه پشتیبانی عملیات به صورت 24 ساعته مشغول خدمات رسانی هستند.

همچنین 25 دستگاه آمبولانس، 13 دستگاه خودروی نجات دو دستگاه آر‌گو، 8 دستگاه موتور لا‌نسر و شش قلاد‌ه جستجو گر نیز در این طرح به کارگیری می شوند.

وی در ادامه اظهار داشت: شماره تلفن 112 (ندای امدادی در تمامی ساعات شبانه روز جهت پاسخگویی به نیاز هموطنان عزیز آماده ارائه خدمات هستند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تهران از آنجا که مسافران در محورهای مو‌اصلاتی همیشه جز اولین حاضران در محل وقوع حوادث جاده ای بوده که زودتر از کلیه عوامل و نیروهای امدادی در صحنه حضور دارند، از آشنایی هر چند ابتدایی آنان با اصول امداد و کمک های اولیه و به کارگیری مناسب این اصول در اولین لحظات رویداد همراه با اعلام وقوع حوادث به ارگان های امدادی از ارزش و اهمیت خاصی برخوردار است.

وی خاطر نشان کرد: هلال احمر استان تهران با هدف فر‌اگیری مسکونی فرهنگ ایمنی و کاهش تلفات ناشی از وقوع سوانح،‌ اقدام به برگزاری کلاس های آموزشی امداد و کمک های اولیه می نماید که عموم مردم می توانند با مراجعه به شعب این جمعیت در شهرستان ها و مجتمع های امدادی در مناطق شهر تهران از آن بهره گیرند.

انتهای پیام/

برچسب ها: امداد ، آمبولانس ، کوهستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار