در جریان مسابقات جایزه بزرگ فیلا در باکو اتفاقی رخ داد که به طور حتم مورد تائید و پسند هیچ یک از علاقه مندان به ورزش نیست.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران،در جریان مسابقات جایزه بزرگ فیلا و در وزن 120کیلو گرم زمانی که دو نماینده کشورمان یعنی محمد رضا آذر شکیب و پرویز هادی رو در روی هم قرار می گیرند مهدی شیرازی مدیر فنی تیم کشتی آزاد استیل آذین ایرانیان در صحنه هایی از مسابقه از روی سکوها نکاتی را به کشتی گیر تیمش یعنی آذرشکیب گوشزد می کند که این حمایت به مذاق هادی خوش نمی آید و پس از پایان رقابت در اقدامی تأسف آور با الفاظی چون بوق بوق بوق حسابی از خجالت شیرازی در می آید.

موردی که تأسف ما را دو چندان می کند این است که این جریانات جلوی چشم تماشاگران کشورهای بیگانه رخ داده تا جایی که آنها با دیدن این صحنه ها شروع به هو کشیدن می کنند.ضمن آنکه این موضوع سوژه برخی از رسانه های خارجی نیز شده است!

در این اتفاق ناخوشایند قصد تخریب یا جانب داری از فرد خاصی را نداریم اما آیا حمایت از کشتی گیر مورد علاقه گناه یا اشتباه است؟ آیا در حین مسابقات مختلف عده خاصی طرفدار کشتی گیر مورد علاقه خود نیستند؟ آیا زمانی که یک کشتی گیر در رقابتی مغلوب می شود باید به طرفداران حریفش بی احترامی کند؟

در هرصورت باید قبول کنیم رفتار پرویز هادی که در این مسابقات با دوبنده تیم ایران به میدان رفته بود واقعاً غیرقابل توجیه است و هیچ علاقه مندی در ورزش آن را نمی پسندد.

به هر حال پوشیدن دوبنده تیم ملی افتخار بسیار بزرگی است که نصیب هر کشتی گیری نمی شود، لباس مقدسی که در طول تاریخ بزرگانی چون جهان پهلوان تختی با آن افتخار آفرینی های بسیاری را برای کشور عزیزمان به دست آورده بودند، در نتیجه حفظ حرمت آن حتی از کسب مدال نیز واجب و مهمتر است.

حال سوالی که به ذهن می رسد این است که اخلاق مداری در میان ورزشکاران ما به خصوص کشتی گیران چه معنایی دارد؟چرا در ورزشی چون کشتی که در آن اخلاق،جوانمردی و پهلوانی حرف اول را می زند حرمت ها نادیده گرفته می شود و یک چنین اتفاقاتی رخ می دهد، واقعا پهلوانی و گذشت چه جایگاهی در این رشته دارد؟

برای این سوالات شاید پاسخ های خیلی زیبا و زیادی را بتوانیم پیدا کنیم اما فقط در حد حرف نه در عمل...

در هر صورت امیدواریم از این پس در ورزش اول کشور شاهد یک چنین رفتارها واتفاقات تلخی نباشیم...

انتهای پیام/
برچسب ها: کشتی ، باکو ، پهلوانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار