مدير راهداري راه و شهرسازي فارس از آمادگي 700 راهدار و 580 دستگاه ماشين آلات در قالب 87 اكيپ راهداري خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاارن به نقل از  روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان فارس،  روشن از استقرار 700 نفر راهدار به همراه 535 دستگاه ماشين آلات نيمه سنگين و سنگين و 45 خودرو سبك گشت در قالب 87 اكيپ راهداري در جاده هاي استان فارس در فصل سرما خبر داد.

وي با اشاره به شروع زودهنگام بارش ها در فارس افزود: با توجه به برنامه‌ريزي هاي انجام شده از ابتداي سال تا كنون، پس از طرح نوروزي و طرح تابستاني، همكاران ما در حوزه راهداري استان فارس خود را براي طرح زمستاني آماده كرده اند و با توجه به بارش هاي زودهنگام سال جاري به استقبال اين طرح رفته اند.

مهندس عزيزا... روشن خاطرنشان ساخت: در استان فارس و در حوزه استحفاظي راه و شهرسازي فارس 52 گردنه مهم به طول 777 كيلومتر وجود دارد كه غالباً برف گير هستند.

مدير راهداري اداره كل راه و شهرسازي فارس اضافه كرد: در فارس تنها در 5 شهرستان نقاط برف گير به صورت جدي وجود ندارد ومابقي شهرستان هاي اين استان همانند سپيدان،آباده،اقليد،خرم بيد،مرودشت، پاسارگاد،ارسنجان، ني ريز،فسا و... برف گير هستند.

وي اضافه كرد: قطعاً فعاليت‌ها و آماده‌سازي‌هايي قبل از شروع بارش نزولات جوي، هنگام بارش و پس از بارش لازم است تا جاده‌ها همواره ايمن و روان باشند و رانندگان و مردم به راحتي سفر كنند.

 روشن با بيان اينكه يكي از مهم ترين اقدامات قبل از بارش شامل آماده‌سازي راهدارخانه‌ها است، گفت: در استان فارس ذخيره‌سازي شن و نمك، آماده‌سازي ماشين‌آلات تخصصي و.... انجام گرفته است.

وي يادآور شد: پايگاه‌هاي راهداري و راهدارخانه‌ها در طول گردنه‌هاي فارس به بهترين وجه تجهيز شده‌اند تا در طول فصل زمستان خدمات با كيفيت مناسب به مسافران جاده‌اي ارائه شود.

 روشن با بيان اينكه در سال جاري بر اساس پيش بيني هاي سازمان هواشناسي ، سالي پر بارش و سرد خواهد بود، بر آماده باش كامل اكيپ هاي راهداري تاكيد كرد و اضافه كرد: معمولاً طرح هاي زمستاني راهداري از نيمه دوم آذرماه آغاز و تا اواسط فروردين ادامه خواهند داشت ولي با توجه به بارش ها اين عمليات قبل از آذرماه شروع شده است.

وي در بخش ديگري از سخنان خود به برخي از گردنه هاي برف گير استان فارس اشاره كرد و افزود: كولي كش،شهيد آباد،آجيداد(بزرگراه شيراز-اصفهان)،دشت ارژن و چهل چشمه از گردنه هاي مهم و برف گير استان هستند كه در سال جاري ، با تمامي امكانات در اين گردنه ها و ديگر نقاط حساس به استقبال زمستان خواهيم رفت.

انتهاي پيام/
برچسب ها: راهداران ، فارس ، استقبال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار