در حساس‌ترین دیدار‌های هفته پنجم لیگ قهرمانان اروپا امشب میلان بحران زده به مصاف سلتیک رفته و دروتموند مغلوب به جنگ ناپولی می‌رود.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، هفته پنجم مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا دور برگشت امشب با برگزاری 8 دیدار در 4 گروه انجام می‌شود.

گروه ‌E

**بازل-چلسی/ آبی‌پوشان لندنی به دنبال انتقام در خانه بازل

شاگردان خوزه مورینیو امشب در حالی به مصاف بازل می‌روند که در دور رفت این رقابت‌ها در خانه مغلوب این تیم سوئیسی با نتیجه 2 بر 1 شده‌اند، آبی‌پوشان لندنی پس از ناکامی در بازی نخست خود در لیگ قهرمانان، تمام بازی‌هایشان را با پیروزی پشت سر گذاشتند و با 9 امتیاز هم اکنون در صدر جدول گروه E این رقابت‌ها قرار دارند، شاگردان آقای خاص که در رقابت‌های این هفته هم عملکرد درخشانی از خود به جای گذاشته‌اند و به برتری 3 بر صفر مقابل تیم وستهام دست پیدا کرده‌اند، با انگیزه‌ فراوان به مصاف بازل می‌روند تا انتقام دور برگشت را بگیرند.

**شالکه- استو بخارست

شالکه دیگر تیم این گروه در خانه استوا بخارست به دیدار این تیم می‌رود. شالکه در دور رفت استوا را با نتیجه 3 بر صفر مغلوب خود کرده و هم اکنون نیز تنها با 1 امتیاز اختلاف در جایگاه دوم قرار دارد، این تیم برای صعود به مرحله بعد و تثبیت جایگاه خود به عنوان تیم دوم بار دیگر باید مقابل استوا بخارست به پیروزی رسید.

گروه F

** آرسنال- مارسی/ کلاف پیچیده لیگ قهرمانان

گروه F یکی از سخت‌ترین گروهای حاضر در لیگ قهرمانان محسوب می‌شود.

حضور تیم‌های آرسنال، ناپولی، دورتموند سرنوشت این گروه را به یک کلاف پیچیده تبدیل کرده، هم اکنون آرسنال و ناپولی هر دو با 9 امتیاز تنها به دلیل تفاضل‌در جایگاه دوم قرار دارند، این درحالی است که نایب قهرمان دور قبل این رقابت‌ها "بورسیا دورتموند" هم انگیزه بالایی برای صعود دارد و با 6 امتیاز در رده سوم قرار دارد، آرسنالی‌ها که این هفته با سه گل تیم سواتهمتن را از میان برداشته‌اند در برابر تیم مارسی که قعرنشین است و تاکنون هیچ امتیازی کسب نکرده است، کار سختی را پیش رو نخواهد داشت.

**بورسیا دورتموند- ناپولی

بورسیا دورتموند در خانه میزبان ناپولی خواهد بود، دورتموندی‌ها که در بازی حساس این هفته بوندسلیگا مقابل رقیب دیرینه خود بایرن مونیخ شکست سنگینی را متحمل شده‌اند، هم اکنون تشنه پیروزی هستند و به چیزی به جز برد نمی‌اندیشند که اگر این اتفاق رخ دهد دورتموند هم به جمع 9 امتیازی‌های این گروه خواهد پیوست و برای تعیین تیم صعود کننده باید در انتظار بازی پایانی نشست.

گروه G

**زنیت – اتلتیکو مادرید
 
گروه G یکی از آسانترین گروه‌های حاضر در لیگ قهرمانان است، تیم دوم شهر مادرید در این گروه کار سختی پیش رو نداشته و موفق شده 4 بازی را که انجام داده و با پیروزی پشت سر بگذارد و هم اکنون نیز امشب باید به مصاف زنیت سن پترزبورگ در روسیه برود، شاگردان دیگو سیمئونه موفق شدند این هفته را با برتری 7 برصفر برابر ختافه، فاصله 3 امتیازی خود را با بارسلونا در صدر جدول لیگ حفظ کنند، از طرف دیگر زنیت هم در صورت پیروزی در این دیدار می‌تواند جایگاهش را به عنوان تیم دوم تثبیت کند و در آستانه صعود قرار گیرد.

** پورتو – آستریاوین

دیگر نماینده پرتغال تیم پورتو است، که نتایج خوبی را هم تا به این جای کار در لیگ قهرمانان اروپا کسب نکرده است، و اگر بخواهد به عنوان تیم دوم صعود کند حتماً باید تیم اتریشی آستریاوین را از پیش رو بردارد و وارد رقابتی جدید با زنیت روسیه برای تصاحب جایگاه دوم گروه‌ G شود.

گروه H

**آژاکس – بارسلونا

آبی اناری پوشان کاتالان که با  10 امتیاز جایگاه و صعود خود را در لیگ قهرمانان اروپا قطعی کرده‌اند در خانه آژاکس به دیدار این تیم می‌روند، این در حالی است که لیونل مسی و ویکتو والدز مهاجم و سنگربان اصلی خود را درترکیب ندارد آژاکس تیم 4 امتیازی این گروه نیز رقابت فشرده‌ایی با میلان برای صعود از این گروه به مرحله بعد لیگ قهرمانان اروپا دارد، تیم هلندی در بازی قبلی خود برابر سلتیک موفق شد به یک پیروزی دست یابد و اولین برد خود را رقم زند.

** میلان – سلتیک

 روسنری‌ها نیز باید به گلاسکو سفر کنند، میلانی که هم‌اکنون با 5 امتیاز در جایگاه دوم قرار دارند و بازی پیش را در لیگ قهرمانان مقابل بارسلونا واگذار کرده‌اند باید در برابر تیم اسکاتلندی به پیروزی رسند تا بتوانند به عنوان تیم دوم به مرحله بعد لیگ قهرمانان صعود کنند.

از طرف دیگر میلان که در اسکودتو یکی از بدترین دورانش را سپری می کند و در جایگاه 11 قرار دارد هم‌اکنون مورد خشم هواداران قرار گرفته است و آلگری، سرمربی این تیم هم که از سوی هواداران به مربی یک دلاری شهرت دارد باید خود را به آب و آتش بزند تا روسنری‌ها به عنوان تیم پیروز، زمین را ترک کنند.

انتهای پیام/
برچسب ها: اروپا ، میلان ، سلتیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار