مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان‌شرقي خبر داد: موزه انقلاب اسلامي با توجه به پيشينه و نقش مردم آذربايجان شرقي و تبريز در حوادث مربوط به انقلاب اسلامي در تبريز راه اندازي مي شود.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، تراب محمدی در بازديد مديران و مشاوران سازمان موزه انقلاب اسلامي و دفاع مقدس كشور از موزه هاي استان، افزود: با توجه به پيشينه و نقش آذربايجان شرقي در حوادث مهم و اثرگذار انقلاب و نيز تائيد كارشناسان مبني بر قابليت و توانمندي اين استان، راه اندازي موزه انقلاب اسلامي در تبريز در دستور كار اين اداره كل قرار گرفته است.

وي خاطرنشان كرد: مردم آذربايجان شرقي همواره در امور فرهنگي ، اجتماعي و سياسي از جمله پيروزي انقلاب اسلامي پيشتاز و پيش قدم بوده و موزه هاي اين استان توانسته تاريخي گويا و شفاهي از اين حضور و فعاليت ها در تمامي عرصه ها باشد.

محمدي آذربايجان شرقي را در امر موزه داري استاني شاخص توصيف كرد و گفت: موزه هاي متعدد اين استان از نظر تنوع و تخصصي بودن و نيز اشياي نگهداري شده در آنها، قابل توجه ترين موزه هاي كشور هستند.

مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان با اشاره به تعداد و كيفيت موزه هاي استان يادآور شد: آذربايجان شرقي جزو معدود استان هاي كشور است كه تقريبا تمام 19 شهرستان خود را به يك و يا حتي چند موزه مجهز كرده است.

محمدي همچنين موزه هاي استان را با توجه به به دارا بودن ويژگي ها و اشياي منحصر بفرد نگهداري شده در آنها داراي جاذبه هاي فراوان گردشگران تاريخي و مردم شناسي عنوان كرد.

وي كسب رتبه نخست موزه داري در كشور از سوي اداره كل موزه هاي كشور در سال 90 را گواه ديگري بر پويايي و توانايي موزه هاي آذربايجان شرقي و نيز ظرفيت راه اندازي موزه هاي متنوع و تخصصي در اين خطه خواند.

سردار نيكخواه نيز در بازديد از موزه هاي آذربايجان شرقي، وضعيت موزه داري در اين استان را نمونه و ويژه توصيف كرد و گفت: عليرغم تنوع و گستردگي موزه ها، آذربايجان شرقي توانسته هر يك از اين موزه ها را به محلي براي روايت زنده تاريخ تحولات و اتفاقات گذشته و معاصر تبديل كند.

معاون فرهنگي و هنري سازمان موزه انقلاب اسلامي و دفاع مقدس ، تبريز را به دليل سابقه درخشان موزه داري و پيشينه تاريخي و فرهنگي درخشانش در حوادث و رويدادهاي مهم و اثرگذاري چون انقلاب اسلامي محل بسيار مناسبي براي احداث موزه هاي تخصصي اي چون موزه انقلاب اسلامي دانست.

سردار نيكخواه با اشاره به بازديدي كه اين گروه از موزه هاي عصرآهن، قاجار، آذربايجان، مشروطه و فرش داشت، تصريح كرد: اين موزه ها گنجينه و ويتريني از تاريخ، افتخارات، فعاليت ها و رويدادهاي اثرگذار اين خطه هستند.

وي تلاش هاي اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي در راه اندازي، توسعه و پويايي اين موزه ها را قابل تقدير خواند و گفت: آذربايجان شرقي با فعاليت هاي مستمري كه طي پنج سال اخير در اين زمينه انجام داده خود را به يك استان با موزه هاي فراوان و ممتاز تبديل كرده است/س

برچسب ها: راه اندازی ، موزه ، انقلاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.