با آغاز واگذاری اراضی دشت کشاورزی گلفرج در منطقه آزاد ارس، مشکل چندین ساله واگذاری اراضی این دشت به کشاورزان مرزنشین منطفه جلفا حل گردید.

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، بر اساس توافقنامه ای که بین سازمان منطقه آزاد ارس و روسای سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی و بانک زمین منعقد شد، اراضی آماده بهره برداری دشت گلفرج تا پایان آذرماه در اختیار کشاورزان قرار می گیرد.

عرب باغی افزود: براین اساس 200 قطعه از اراضی کشاورزی زراعی و باغی جزو دشت بزرگ گلفرج که تحت آبیاری قطره ای و بارانی پروژه ملی انتقال آب ارس به دشت گلفرج می باشند، به اعضای تعاونی دشت گلفرج جهت بهره برداری واگذار می شود.

وی گفت: با آغاز بهره برداری از اراضی مذکور برای بیش از 200 نفر اشتغالزایی مستقیم صورت گرفته و مشکل چندین ساله کشاورزان بومی این منطقه مرتفع می گردد.

عرب باغی افزود: متاسفانه بدلیل مشکلات فرایندی در واگذاری اراضی دشت گلفرج که با سرمایه گذاری کلان دولت در پروژه انتقال آب ارس به دشت های همجوار آماده بهره برداری و تحویل به کشاورزان تلاش گر منطقه شده بود، در طول سالهای گذشته این سرمایه ملی معطل و بلااستفاده مانده بود.

وی ادامه داد: با تدبیر انجام یافته که با همکاری جهاد کشاورزی و بانک زمین انجام یافت، مشکل مذکور مرتفع و با واگذاری اراضی آماده بهره برداری که در محدوده منطقه آزاد ارس واقع هستند، شاهد توسعه کشاورزی و اشتغالزایی برای فعالان و بومیان این منطقه خواهیم بود.

اضافه می شود پروژه انتقال آب ارس به دشت های همجوار با سرمایه گذاری دولت در تامین زیرساخت های مورد نیاز جهت بهره برداری زراعی و باغی در اراضی دشت گلفرج با مساحت بیش از 25هزار هکتار در سال های پیشین آغاز شده و بخش هایی از این اراضی که در محدوده منطقه آزاد ارس واقعند هم اکنون آماده بهره برداری می باشند./س

برچسب ها: تفاهم ، نامه ، دشت گلفرج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.