سخنگوی حزب اسلامی کار گفت: هیچ دیداری از سوی اعضای حزب اسلامی کار با "محمدرضا نعمت‌زاده" و "بیژن نامدار زنگنه" رخ نداده و برنامه‌ای هم برای حصول این دیدار وجود ندارد.

"محمد نيشابوري" سخنگوی حزب اسلامی کار در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، با اشاره به جلسه شورای مرکزی شب گذشته حزب متبوعش، اظهار داشت: جلسه دیشب با حضور اکثريت اعضا تشکيل و مهم‌ترين اخبار سياسي، اجتماعي و اقتصادي کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وي ادامه داد: موضوع توافق‌نامه ژنو مطرح و مقرر شد در جلسه آينده، يکي از کارشناسان خبره و تراز اول کشور در حوزه صنعت هسته‌اي به جلسه دعوت شود.

سخنگوی حزب اسلامی کار افزود: تا اين لحظه "رضا امراللهي" رئيس سازمان انرژي اتمي در دولت "آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني" موافقت خود را برای شرکت در جلسه هفته آينده اعلام کرده تا در خصوص وضعيت غني‌سازي، موضوعاتي مطرح شده در توافق‌نامه ژنو و تأثير آن در صنعت هسته‌اي، عرصه سیاسی و اقتصادی کشور صحبت کند.
 
نیشابوری با اشاره به صدور بیانیه توسط حزب متبوعش در خصوص توافق صورت گرفته بین ایران و کشورهای 1+5، تصریح کرد: ابتدا باید تمام جوانب سنجیده و متن توافق‌نامه مورد تحلیل و بررسی قرار گیرد؛ اگر بناست حمایت یا نقدی صورت گیرد، باید اشراف کامل روی موضوع داشته باشیم تا مرتکب اشتباهی نشویم و از بیانیه سوء ‌برداشتی صورت نگیرد.

وی افزود: کندی در صدور بیانیه بهتر از سرعت و بعد هم پشیمانی یا عذرخواهی است، ابتدا باید متن توافق‌نامه ترجمه، بند بند آن بررسی و سپس در صورت لزوم بیانیه‌ای صادر شود.
 
سخنگوی حزب اسلامی کار با ابراز خوشحالی از این موفقیت، خاطرنشان کرد: از رویکرد دولت یازدهم، برخورد دکتر ظریف و نرمش قهرمانانه‌ای که از سوی رهبر معظم انقلاب مطرح شد، تشکر می‌کنیم؛ شاهد بودیم که مواضع محکم وزیر امور خارجه 6 کشور را مجبور به مذاکره و پذیرش حق هسته‌ای ایران کرد.
 
نیشابوری با بیان اینکه در نهایت غرب حق طبیعی ایران را پذیرفت، تصریح کرد: حق غنی‌سازی که حقی طبیعی برای جمهوری اسلامی ایران است به رسمیت شناخته و به صراحت در متن توافقنامه ذکر شده است، البته کاهش درصد غنی‌سازی و از این قبیل مسائل، جزو شروط اعتمادسازی برای جهان است، زمانی که جهان اعتماد کند و پرونده از حالت امنیتی خارج و از شورای حکام بازگردد، ایران حق غنی‌سازی را تا سقفی که پادمان آژانس مشخص کند، خواهد داشت.

وی با ابراز ناراحتی از خبر منتشر شده در برخی از خبرگزاری‌ها به نقل از "اسماعیل حق‌پرستی"، اظهار داشت: بنا به اعلام حق‌پرستی، وی نامی از حزب اسلامی کار در این مصاحبه نیاورده و این دیدار در دو ماه گذشته با حضور اعضای خانه کارگر، صورت گرفته بود.

سخنگوی حزب اسلامی کار در پایان خاطرنشان کرد: هیچ دیداری از سوی اعضای حزب اسلامی کار با "محمدرضا نعمت‌زاده" و "بیژن نامدار زنگنه" رخ نداده و برنامه‌ای هم برای حصول این دیدار وجود ندارد.

لازم به ذکر است، روز گذشته خبری مبنی بر دیدار اعضای حزب اسلامی کار با نعمت‌زاده و زنگنه به نقل از "اسماعیل حق‌پرستی" در برخی از خبرگزاری‌ها منتشر شد که امروز با واکنش سخنگوی حزب اسلامی کار را در پی داشت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار