درخواست وزارت خارجه سوریه از سازمان ملل و شورای امنیت برای مبارزه با تروریسم

وزارت امورخارجه سوريه با ارسال دو نامه جداگانه به سازمان ملل متحد و شوراي امنيت سازمان ملل با اشاره به نقش برخي کشورها مانند فرانسه ،ترکيه ، عربستان و قطر در حمايت از تروريستها ، خواستار اقدام اين سازمان در مبارزه با تروريسم شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني سوريه ، وزارت خارجه در اين دو نامه اعلام کرده است مبارزه با تروريسم براي هرگونه حل وفصل مسالمت آميز در سوريه و اعتبار بخشي به روند سياسي در نظر مردم سوريه يک موضوع تعيين کننده است.

در اين دو نامه تصريح شده است سوريه که خاستگاه رسالتهاي آسماني و سرزمين پيامبران است درگير جنگ وحشيانه‌اي است که باندههاي تکفيري تندرو اين جنگ را به راه انداخته اند و حال و آينده اين کشور را هدف قرار داده اند و در تلاشند به سوريه به عنوان نماد مهرورزي و صلح و همزيستي ضربه بزنند.

وزارت خارجه سوريه افزود : شبکه‌هاي تروريستي متعددي که از نظر تشکيلاتي يا فکري با القاعده در ارتباطند و با تحمل ديگران مخالفند در نتيجه فتواهاي افراط گرايانه مغاير با اسلام اهل تسامح که شيوخ فتنه مورد حمايت برخي کشورهاي شناخته شده مانند قطر و عربستان صادر مي‌کنند در تلاشند با انفجارهاي تروريستي انتحاري و حمله بي هدف به محله هاي امن با خمپاره ها ،سوريه را به دوره هاي تاريکي و عقب ماندگي بازگردانند.

وزارت خارجه سوريه اعلام کرده است ، اقدام روشمند گروههاي تروريستي تندرو در چند ماه گذشته در هدف قرار دادن مسيحيان منطقه به ويژه در سوريه و حمله به آنها در محله هاي مسيحي نشين به خصوص در دمشق و حلب با هدف وحشت افکني در بين آنها و مجبور کردن آنان براي ترک کشورشان و مهاجرت مايه نگراني است . اين اقدام با حملات مکرر به برخي شهرها در ريف دمشق و حمص که بيشتر مسيحي‌ها در اين دو منطقه زندگي مي‌کنند همزمان شده است و خانه‌هاي مسيحيان سرقت مي شود و تروريستها خانه‌ها و کليساهاي مسيحيان را ويران مي‌کنند همچنانکه اين اتفاق در شهرهاي معلولا و صدد و به تازگي در دير عطيه رخ داد.

وزارت خارجه سوريه تأکيد کرده است کشورهايي که ادعاي علاقه مندي به ملت سوريه و منافع آن را دارند نه تنها در قبال اين جنايات تروريستي عليه غير نظاميان بي‌دفاع  کاملا سکوت کرده‌اند بلکه از تروريستها حمايتهاي مادي و نظامي و لجستيکي مي‌کنند.

وزارت خارجه سوريه افزوده است ؛ دولت سوريه تأکيد مي‌کند گفتگوي ملي بين سوريها و با رهبري سوري بدون دخالت خارجي ، ضامن تعيين سرنوشت توسط مردم سوريه است که از نظر قانوني تنها طرفي است که حق تعيين سرنوشت آينده کشور و انتخاب رهبرانش را از طريق صندوقهاي رأي دارد.

وزارت خارجه سوريه تصريح کرد : با توجه به اين نگرش، دولت سوريه بارها آماگي‌اش را براي شرکت در کنفرانس ژنو و کمک به موفقيت آن که احترام به انتخاب سوريها نيز تضمين شود اعلام کرده است.

دولت سوريه همچنين بر علاقه مندي اش براي عمل به وظيفه قانوني‌اش در حمايت از شهروندان مسلمان و مسيحي‌اش در مقابل جنايات گروههاي تروريستي تأکيد مي‌کند.

وزارت خارجه سوريه اعلام کرده است ، مبارزه با تروريسم که شهروندان سوري را هدف قرار داده است يک موضوع تعيين کننده براي موفقيت هرگونه حل و فصل مسالمت آميز و اعتبار بخشي به روند سياسي در نظر مردم سوريه است و لازم است که خشونت و تروريسم متوقف شود و کشورهاي حامي گروههاي تروريستي مسلح و برجسته ترين آنها يعني عربستان ، قطر و ترکيه و کشورهاي ديگر شناخته شده و در صدر آنان فرانسه نيز دست از حمايت از تروريستها بردارند.

وزارت خارجه از شوراي امنيت سازمان ملل خواسته در مبارزه با طرحها با هدف خالي کردن خاورميانه از مسيحياني که به لحاظ تاريخي در اين منطقه ريشه دارند ، يک نقش اساسي ايفا کند و خطرات بزرگي را که تحميل اين طرحها بر وحدت ملي در بسياري از کشورهاي منطقه و بر امنيت و ثبات آنان دارد خاطر نشان کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار