اولین کنفرانس ملی شتاب دهنده و کاربردهای آنها 6 و 7 آذرماه با حضور دانشگاه ها و مراکز علمی کشور در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می‌شود.

به گزارش  گروه دانشگاه باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دکتر حسین آفریده، عضو کمیته علمی اولین کنفرانس ملی شتاب دهنده و کاربردهای آنها گفت: این کنفرانس با محوریت فيزيک و مهندسي شتابدهنده هاي ذرات و تجهيزات مرتبط و کاربرد شتابدهنده ها در علوم، صنايع و پزشکي برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه 110 مقاله به صورت پوستر و سخنرانی در اولین کنفرانس ملی شتاب دهنده و کابردهای آنها ارائه می شود، افزود: مقالات برگزیده در این کنفرانس در مجله پژوهش فیزیک ایران منتشر می‌شود.

عضو کمیته علمی اولین کنفرانس ملی شتاب دهنده و کاربردهای آنها تصریح کرد: در این کنفرانس شتاب دهنده های مختلف از جمله شتاب دهنده چشمه نور ایران، شتاب دهنده سیکلوترون، شتاب دهنده لینک خطی و شتاب دهنده رودوترون مورد بررسی قرار می گیرد.

آفریده بیان داشت: در این کنفرانس گزارشی از طرح ملی سیکلوترون کوچک نیز که با محوریت دانشگاه صنعتی امیرکبیر درحال اجرا است برای شرکت کنندگان ارائه می شود.

وی اضافه کرد: پیش بینی می شود در اولین کنفرانس ملی شتاب دهنده و کاربردهای آنها تعداد 250 نفر شرکت کنند.

وی در پایان تاکید کرد: علم شتابدهنده ها از پیشرفته ترین و پیشروترین علوم رایج در دنیاست. به نحوی که امروزه بسیاری از دستاوردهای فن آوری بشر از مراکزی که به طور گسترده بر روی ساخت و بکارگیری شتابدهنده ها کار می کنند، حاصل می‌شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار