كتاب «رد پای خورشید» نوشته مهدی محدثی، زندگانی سومین اختر تابناك امامت و ولایت حضرت ابا عبدالله‌الحسین(علیه السلام) را از ولادت تا امامت و از امامت تا شهادت پی‌گیری كرده است.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران؛ این کتاب با بررسی زندگی این امام همام به بررسی اخلاق و منش آن حضرت پرداخته و سعی دارد تا تصویر کاملی از ایشان ارائه دهد.

امام حسین(علیه السلام) خورشیدی عالمتاب است كه اندیشه، گفتار و رفتارش همه گیتی را چون روز، روشن كرده و راه را از بی‌راهه و حق را از باطل برای پیوندگان راه حق و حقیقت نمایانده است. آن حضرت در مكتبی درس زندگی، فداكاری، ظلم‌ستیزی و شجاعت را فرا گرفت كه معلمان آن، رسول گرامی اسلام، امیر مومنان، فاطمه زهرا و امام حسن مجتبی(علیهم ‌السلام) بودند؛ پس این معصوم پنجم و پیشوای سوم شیعیان، مجموعه كاملی از سجایای اخلاقی است.

او در هر نقطه‌ای كه پا گذارده، چگونه زیستن، چگونه بودن و حتی چگونه مردن را به بشر آموخته است، اما دیو سیرتان و ددمنشان، هیچ‌گاه و در هیچ برهه‌ای از روزگار، وجود خورشید را برنتافته و نمی‌تابند و همواره در تلاش‌اند تا جلوی روشنگری هدایت را با پرده سیاه تزویر، زر و زور یا ارعاب و تهدید بپوشانند یا به خیال خام خود، آن را سر بریده، بر نیزه كنند.

امام حسین، خورشیدی عالمتاب است كه اندیشه، گفتار و رفتارش همه گیتی را چون روز، روشن كرده و راه را از بی‌راهه و حق را از باطل برای پیوندگان راه حق و حقیقت نمایانده است.

در كربلا نیز خورشید را سر بریدند و آن را بر نیزه كردند تا جلوی نورافشانی‌اش را بگیرند؛ غافل از این‌كه خورشید هرچه بالاتر رود، پرتو پرفروغ آن، از كوچه پس كوچه‌های كوفه گذشته، شام و حجاز و حتی دوردست‌ها را نیز روشن می‌سازد و تا زمانی كه زندگی جاری است، به نور افشانی و هدایت می‌پردازد.

نویسنده این اثر در بخش «سخنی با خوانندگان» می‌نویسد:
«خداوند را سپاس می‌گویم كه توفیق را رفیق راهم ساخت تا فرازهایی از زندگی پیشوای سوم شیعیان، حضرت امام حسین(ع) را در این كتاب به تصویر بكشم. این كتاب، ماجراهایی خواندنی و آموزنده از ولایت تا روز عاشورا(شهادت) را دربردارد. اگر به وقایع روز عاشورا كمتر پرداخته شده، بدین سبب است كه همه ما در مجالس عزاداری ابا عبدالله(علیه السلام)، بارها آنها را شنیده یا در كتاب‌های گوناگون خوانده‌ایم. »

همچنین در مقدمه این اثر آمده است: آن چه تاریکی‌ها را می‌زداید، ظلمت را در هم می‌شکند و به همه چیز و همه کس قابلیت دیده شدن می‌دهد نور و روشنایی است. خورشید منبع عظیم این روشنایی است که پس از پایان شبی سیاه، با طلوع نویدبخش خود، صبحی سپید را به هستی هدیه می‌کند...

كتاب حاضر در دو فصل به زندگانی و شهادت سرور شهیدان پرداخته است. در فصل نخست این كتاب داستان‌هایی از ولایت تا آغاز امامت امام حسین نقل می‌شود و در فصل دوم، از آغاز امامت تا روز عاشورا از نظر خوانندگان و محبان اهل‌بیت می‌گذرد.

«رد پای خورشید، امام حسین (علیه‌السلام) از ولادت تا شهادت» در شمارگان 2000 نسخه، در 180 صفحه توسط انتشارات بوستان کتاب به بازار نشر عرضه شده است.

برای مشاهده مجله شبانه اینجا کلیک کنید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار