رئیس فدراسیون وزنه برداری گفت: از حضور بسیج در ورزش استقبال مي‌کنيم چرا که آنرا به نفع جامعه ورزش مي‌دانم.

به گزارش گروه ورزشي باشگاه خبرنگاران، حسین رضازاده درباره کارنامه بسیج در ورزش اظهار داشت: در مدتی که در ورزش قهرمانی بوده ام و همچنین از زمانی که به عنوان رئیس فدراسیون وزنه برداری فعالیت می کنم، بسیج فعالیت های خوبی در ورزش داشته که البته این رفته رفته بهتر می شود. حضور بسیج یک فرصت بسیار برای جامعه ورزش است که می توان با استفاده از توانمندی های این ارگان مردمی، موفقیت های بیشتری را در عرصه های مختلف جهانی و بین المللی به دست آورد.

رضازاده با اشاره به فعالیت های فرهنگی بسیج در ورزش تصريح کرد: در سال های گذشته در فدارسیون وزنه برداری تعامل بسیار خوبی با سازمان بسیج ورزشکاران داشته ایم و برنامه های مختلف فرهنگی بر طبق همکاری های مشترک انجام شده است.در حال حاضر اکثر وزنه برداران ملی پوش به عضویت بسیج در آمده اند و در برنامه های آن شرکت می کنند.

وی افزود: از دیگر برنامه های خوب سازمان بسیج ورزشکاران که مورد توجه بود تشویق و قدردانی از ورزشکارانی است که مقابل رژیم صهیونیستی حاضر به مبارزه نشده اند که به عقیده من این همایش از جمله اقدامات برجسته بسیج است که به فرهنگ سازی در ورزش کمک می کند.

رئیس فدراسیون وزنه برداری افزود: شرکت ورزشکاران در راهپیمایی ها و همچنین برنامه های مذهبی و معنوی از دیگر برنامه هایی است که با ورود بسیج در ورزش بیشتر شده و توانسته یک فضای ارزشی را در بین ورزشکاران ایجاد کند، فضایی به طور مسلم در پیشرفت بیشتر ورزش تاثیر می گذارد.

وی در ادامه درباره ورود بسیج به عرصه تیمداری و ورزش قهرمانی هم گفت: حضور تیم های بسیج در ورزش ضروری است.بسیج در رشته های مختلف ورزشی سرمایه گذاری کرده و تیم هایی در لیگ های مختلف دارد و این با توجه به پتانسیلی که تیم های بسیج دارند به ایجاد رقابت بیشتر در بین تیم های در لیگ های مختلف کمک می کند و آن را پویاتر می کند.
رضازاده تاکید کرد: البته در لیگ وزنه برداری هنوز بسیج تیمی ندارد و ما از اینکه این سازمان در وزنه برداری هم تیمداری کند استقبال می کنیم که امیدوارم این اتفاق بیفتد تا وزنه برداری هم از پتانسیل بسیج در عرصه ورزش قهرمانی و حرفه ای بی بهره نماند.

قهرمان سابق وزنه برداری جهان و المپیک همچنین با اشاره به نقش بسیج در فرهنگ سازی در ورزش کشور گفت: این هم یکی از ضرورت های حضور بسیج در ورزش است. همان طور که ابتدا اشاره کردم سازمان بسیج ورزشکاران به عنوان یکی از زیر مجموعه های بسیج در توسعه کارهای فرهنگی در ورزش اقدامات خوبی انجام داده است. البته به نظر من این برنامه ها باید گسترش پیدا کند و در تمامی رشته های ورزشی اجرایی شود .

رضازاده در پايان خاطرنشان کرد: با گسترش این اقدامات می توانیم در ورزش ایران که متاسفانه در برخی موارد از مشکلات فرهنگی و اخلاقی در آن مشاهده می شود شاهد نهادینه شدن ارزش های دینی و فرهنگ سازی باشیم تا مشکلاتی که این روزها در بعد فرهنگی در ورزش با آن روبرو هستیم از بین برود و فضای ورزش سالم‌تر شود.

انتهاي پيام/


برچسب ها: رئیس ، فدراسیون ، وزنه ، استقبال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار