رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی گفت: خدمات متنوع این کتابخانه، دسترسی به منابع را آسان می‌کند

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد محمد‌هادی زاهدی در همایش تجلیل از اهدا‌کنندگان کتاب با اشاره به نیاز فعالان حوزه پژوهش اظهار کرد: پس از گشایش کتابخانه الکترونیکی با 3‌هزار جلد، کتابخانه دیجیتال را به صورت آزمایشی راهاندازی کردیم تا با تنوع در نحوه خدمات، دسترسی به منابع دست اول آسان شود.

زاهدی افزود: پیش از این نیز کتابخانه سیار و کتابخانه گویا در این مجموعه راه‌اندازی شده بود.

وی با بیان اینکه کتابخانه آستان قدس پیش از انقلاب اسلامی دارای 80‌هزار جلد کتاب بوده است، گفت: امروز علاوه بر 3‌میلیون و 500‌نسخه کتاب چاپی، 85‌هزار نسخه کتاب خطی و 140هزار نسخه کتاب چاپ سنگی نیز در این کتابخانه وجود دارد.

وی به فعالیت‌های 5سال گذشته این کتابخانه اشاره و خاطرنشان کرد: در این مدت 11‌میلیون منبع به کتابخانه افزوده شده است؛ به گونه‌ای که 750‌هزار جلد آن خریداری و 15‌هزار جلد اهدا شده است. همچنین می‌توان به 10کتابخانه تازه‌ساز از جمله کتابخانه وزیری یزد، کرمانشاه، آیت‌ا... حکیم و بروجرد که در مرحله فاز دوم است، اشاره کرد. به علاوه در راستای توسعه خدمت‌رسانی، برنامه افزایش ساعات کار و گشایش کتابخانه‌ها در روزهای تعطیل برقرار است و کتابخانه اهل بیت(ع) بدون افزودن نیروی جدید به صورت شبانه‌روزی فعال خواهد بود.

شکل‌گیری بخش اهدا و امانت در کتابخانه آستان قدس رضوی از دیگر موضوعاتی بود که زاهدی به توضیح آن پرداخت و گفت: سامانه اهدا و امانت کتابخانه برای ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی، 200‌هزار جلد کتاب را به مراکز استان‌ها فرستاده است./

برچسب ها: گشایش ، کتابخانه ، دیجیتال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.