نماینده قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلان‌غرب آخرین جزئیات زلزله اخیر این شهرستان‌ها را تشریح کرد.

فتح‌الله حسینی نماینده قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلان‌غرب در تشریح آخرین جزئیات زلزله اخیر این شهرستان‌ها به خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، گفت: در حال حاضر تمام مسئولان و ارگان‌های مربوطه به حالت آماده باش درآمده‌اند.

وی افزود: مردم شهرستان‌های قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلان‌غرب در پی وقوع این حادثه شب‌ها را در بیرون از منازل مسکونی خود سپری می‌کنند که این موضوع مشکلاتی را پیش آورده است.

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: انتظار داریم آموزش و پرورش مدارس را در شهرستان‌های زلزله‌زده تعطیل اعلام کند تا خدایی ناکرده هیچ‌گونه آسیبی دانش‌آموزان را تهدید نکند.

نماینده قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلان‌غرب اظهار داشت: شورای تامین استان تاکنون چندین جلسه تشکیل داده و امروز نیز مجددا جلسه‌ای برای پیگیری این موضوع تشکیل خواهد داد.

حسینی در پایان تاکید کرد: یکشنبه شب علاء‌الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پی تماس تلفنی از آخرین وضعیت زلزله این سه شهرستان اطلاع یافت.

اضافه می‌شود، روز گذشته اکبر آزادی مسئول مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفته بود: رخ داد زلزله در منطقه قصر شیرین از روز پنج شنبه ۳۰ آبان ماه آغاز شده که تا به امروز میزان بزرگ‌ترین زلزله در این منطقه 5.8  ریشتر بوده که کانون تمام این پس لرزه‌ها در شهر خانقین عراق است. 

وی با بیان اینکه پس از اولین زلزله تمام نیروهای امدادی، آمبولانس‌ها و پایگاه‌های اورژانس در حال آماده باش کامل قرار دارند، افزود: دیشب ساعت 9:35 زلزله‌ای به میزان 5.7 ریشتر دوباره منطقه قصر شیرین سر پل‌ذهاب و گیلانغرب را لرزاند که در حال حاضر تیم‌های ارزیاب عازم مناطق شدند تا میزان خسارت‌های وارده احتمالی را بررسی کنند. 

آزادی ادامه داد: به دلیل پس لرزه‌هایی که وجود داشته اکثر مردم در طی این چند شب در چادر‌ها ساکن شده‌اند که طی زلزله دیشب تنها ۲ مورد مصدوم گزارش شده است که به صورت سرپایی درمان شده‌اند. 

وی با بیان اینکه تا به امروز تعداد مصدومان به 50 نفر رسیده است و هیچ تلفات جانی نداشتیم خاطر نشان کرد: اتوبوس آمبولانس‌ها و بیمارستان صحرایی در این منطقه فعال است.

انتهای‌پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار