فرماندار سرپل ذهاب با اشاره به وقوع زلزله در این شهرستان گفت: این زمین لرزه باعث تخریب و ریزش آوار برخی منازل غیرمقاوم در این منطقه شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

ساعت دو و 56 دقیقه و 21 ثانیه بامداد امروز زلزله ای به بزرگی پنج و دو دهم ریشتر در شهر خانقین عراق از سوی مرکز لرزه نگاری کشوری ثبت شد که این زمین لرزه در شهرهای قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب نیز به همین شدت احساس شد.

مراد پیرو افزود: زمین لرزه بامداد امروز موجب ترک خوردگی دیوارهای بیشتر منازل غیرمقاوم، واحدهای مسکونی و برخی ساختمان های اداری این شهرستان شده که هنوز از میزان دقیق این خسارت ها گزارشی ارایه نشده است.

وی با بیان اینکه این زمین لرزه خوشبختانه خسارت جانی نداشته است،عنوان کرد: خسارت های مالی وارد شده از سوی ارزیابان جمعیت هلال احمر مورد بررسی قرار می گیرد.

پیرو با اشاره به حضور بسیاری از شهروندان سرپل ذهابی در معابر عمومی و پارک های سطح شهر پس از وقوع این زلزله گفت: مردم از بیم وقوع مجدد زمین لرزه با برداشتن برخی ملزومات ضروری از جمله پتو، مواد غذایی و وسایل گرمایشی همچون بخاری نفتی، شب را در این اماکن گذراندند.

وی یادآور شد: برخی از مردم نیز در دو شب گذشته اقدام به نصب و برپایی چادر در بوستان ها کرده و با وجود سرمای هوا و کاهش محسوس دما بویژه در شب گذشته، از بیم زلزله به منازل شان بازنگشتند.

وی با اشاره به آماده باش دستگاه های عضو ستاد مدیریت بحران سرپل ذهاب افزود: هنوز هیچ اقدامی در خصوص ایجاد و برپایی اردوگاه اسکان اضطراری در این شهرستان صورت نگرفته ولی در صورت نیاز آمادگی ایجاد چند اردوگاه در نقاط مختلف شهر را داریم./ز


برچسب ها: راهیان ، مس ، تیم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
مارال
۲۱:۱۴ ۰۶ آذر ۱۳۹۲
خداییش وحشتناک.حالا بیاین فک کنیم ک قیامت برپاشه چی میشه
Iran (Islamic Republic of)
mahyar
۰۰:۴۰ ۰۴ آذر ۱۳۹۲
ويييييييييى من ميترسم از زلزززززله ميترسم