سرعت بارگذاري بازي به رم، پردازنده و کارت گرافيک وابسته است. ميزان فضاي خالي هاردديسک به طور مستقيم در سرعت اجراي بازي موثر نيست.

به گزارش اورژانس IT باشگاه خبرنگاران،به طور کلي هاردديسک در سرعت اجراي بازي نقش به سزايي ايفا نمي‌کند. سرعت اجراي بازي را به دو شکل مي‌توان تعبير کرد. سرعت بارگذاري اوليه و راندمان اجراي بازي.

 هاردديسک در بارگذاري اوليه بازي نقش به سزايي ايفا مي‌کند. اگر هاردديسک سريع‌تر باشد و خواندن اطلاعات در آن آسان‌تر، بارگذاري اوليه سريع‌تر انجام مي‌شود. البته اين تاثير تنها مي‌تواند منفي باشد. يعني هاردديسک بد، تاثير بد مي‌گذارد اما اگر بهترين هاردديسک را با بهترين شرايط در اختيار داشته باشيد، باز هم سرعت بارگذاري بازي به رم، پردازنده و کارت گرافيک وابسته است. ميزان فضاي خالي هاردديسک به طور مستقيم در سرعت اجراي بازي موثر نيست.

 چه بسا کل فضاي هاردديسک را به يک درايو اختصاص دهيد و هميشه حجم خالي زيادي در درايو بازي موجود باشد. هاردديسک زماني سرعت اجرا و يا بارگذاري را کاهش مي‌دهد که فايل‌هاي بازي که روي آن ذخيره شده‌اند، چند تکه يا اصطلاحا Fragment شده باشند. کافي است که 25 درصد فضاي هاردديسک را خالي نگه داشته و آن را هر چند هفته يک بار Defragment کنيد.

 اين کار نه تنها مانع از کند شدن بارگذاري بازي مي‌شود بلکه مي‌تواند سرعت کلي سيستم را نيز بهبود بخشد. در صورتي که فضاي خالي هاردديسک زياد باشد، کم‌تر فايل تکه‌تکه شده ايجاد مي‌شود اما اين موضوع به ميزان فايل‌هاي پاک شده از روي هاردديسک و حجم آن‌ها بستگي دارد. بهتر است که بازي را در درايو C و يا يکي از درايوها که حافظه مجازي (Virtual Memory) دارد، نصب کنيد. اين کار مي‌تواند سرعت تغيير مکان هد را بهبود دهد؛ خصوصا زماني که حافظه رم کمي در اختيار داريد.
برچسب ها: سرعت ، اجرا ، بازی ، رایانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.