نگرانی از فراهم شدن امکان دسترسی آزاد به سوابق درمانی بیماران در انگلیس رو به افزایش است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه گاردین، روابط محرمانه پزشک و بیمار ممکن است دیگر در انگلیس وجود نداشته باشد. طبق تازه ترین تصمیمات بخش خدمات درمانی و بهداشتی انگلیس، از سال آینده سوابق درمانی بیماران برای افراد زیادی غیر از پزشک و پرستار او قابل مشاهده است. از جمله گروه هایی که به این اطلاعات خصوصی دسترسی خواهند داشت، شرکت های خصوصی هستند که بدون رضایت بیماران می توانند در ارزیابی راه های افزایش سودآوری خود، از این اطلاعات درمانی استفاده کنند. 

بر این اساس از اوایل سال 2014، همه بیست و دو میلیون خانوار انگلیسی، برگه هایی دریافت می کنند که مرکز اطلاعات مراقبت های بهداشتی و اجتماعی وابسته به نظام بهداشت و درمان انگلیس آن را منتشر می کند. در این برگه ها به امکان استفاده از سوابق درمانی بیماران برای برنامه ریزی، نظارت و بهبود خدمات درمانی اشاره شده است. این برنامه هماهنگ با تعهد دیوید کامرون نخست وزیر این کشور برای گشودن این اطلاعات برای برنامه ریزان بخش خدمات درمانی انگلیس و نیز شرکت های تجاری فعال در این عرصه، صورت می گیرد. 

منتقدان این طرح بیم آن دارند بسیاری از بیماران مایل نباشند اطلاعات درمانی شان در این طرح استفاده شود. و این نگرانی نیز وجود دارد که این روند به روابط محرمانه پزشک و بیمار لطمه بزند.

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار