دبیرکل کتابخانه های عمومی کشور سرانه مطالعه در ایران را 74 دقیقه در روز بیان کرد و گفت: آمارهایی که در این زمینه اعلام می شود حدس و گمان است و پایه علمی ندارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران سمنان ،دبیرکل کتابخانه های عمومی کشور سرانه مطالعه در ایران را 74 دقیقه در روز بیان کرد و گفت: آمارهایی که در این زمینه اعلام می شود حدس و گمان است و پایه علمی ندارد.

منصور واعظی افزود: بر اساس تحقیقاتی که توسط نهاد کتابخانه های عمومی کشور انجام شده است از این رقم 15 دقیقه آن مربوط به کتاب است. وی گفت: از این مدت نیز 12 دقیقه آن به کتاب کاغذی و سه دقیقه فضای مجازی است که امسال مطالعه در فضای مجازی از 5/2 دقیقه سال قبل به سه دقیقه افزایش یافته است.

وی نهاد کتابخانه های عمومی کشور را متولی بررسی و اعلام سرانه مطالع دانست. منصوری از افتتاح 246 کتابخانه در فاصله هفته کتاب سال قبل تا هفته کتاب امسال در کشور خبر داد و اظهار داشت: تا پایان امسال شمار کتابخانه های کشور از سه هزار و 200 باب فراتر می رود.

دبیرکل کتابخانه های عمومی کشور هدف این نهاد را ارتقای مطالعه در کشور بیان کرد و گفت: تمام مسوولان کتابخانه ها در کشور نیز باید تعقیب کننده این سیاست باشند.

واعظی سمنان را دومین استان پس از یزد در داشتن سرانه فضای کتابخانه ای معرفی کرد و گفت: در یک سال اخیر کتابخانه های این استان 40 تا 50 درصد رشد داشته اند. دبیرکل کتابخانه های عمومی کشور گفت: سمنان ظرفیت دارد تا به جایگاه اول در بین استانهای کشور ارتقاء یابد./ز
برچسب ها: سرانه ، مطالعه ، ایران ، واعظی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.