عضو هیئت علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی گفت: توافقات به دست آمده از سوی تیم مذاکره کننده بسیار قابل احترام است و جای تقدیر دارد و امیدوارم که با همکاری‌هاي داخلي این مسیر مثبت ادامه‌دار باشد و شاهد موفقیت‌هایی از این بزگتر در ایران عزیزمان باشیم.

"لطفعلی بخشی" در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با تبریک فراوان به تیم مذاکره کننده، دولت و ملت عزیزمان گفت: دستیابی به این موفقیت بزرگ، چشم‌انداز امید بخشی را در خصوص روند کارها به فعالین اقتصادی نشان می‌دهد و می‌تواند قویا با مشکلات اقتصادی کشور مقابله و آن را از میان بردارد.

این استاد دانشگاه ادامه داد: در صورتی که تورم روند کاهشی خود را حفظ کند، کشور نیز به وضعیت عادی در صنعت و اقتصاد بازمی‌گردد.
 
وی ادامه داد: توافقات صورت گرفته با کشورهای غربی را باید به فال نیک بگیریم و آن را بسیار مثبت ارزیابی کنیم و امید داریم با یاری خداوند آثار این توافقات ارزنده به مرور زمان در بطن جامعه ملموس شود.
 
این کارشناس سیاسی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه این توافقات می‌تواند فضای بحرانی ایجاد شده در صنعت خودروسازی‌ را اصلاح و از میان بردارد، اظهار داشت: قطعا در روزهای آینده تاثیر توافقات را در صنعت خودروسازی شاهد هستیم چراکه در بندهایی از توافقنامه به لغو تحریم‌ها در حوزه صادرات کالای پتروشیمی اشاره شده است، حوزه‌ای که یکی از درآمدهای اصلی ایران قلمداد می‌شود.
 
استاد دانشگاه علامه طباطبايي در ادامه افزود: یکی دیگر از موارد تحریم‌ها که بر ایران آثار مخربی را به جای گذاشته بود تحریم کشورمان در زمینه لوازم پزشکی و لوازم یدکی صنعت هواپیمایی بود که خوشبختانه با لغو آنها کشور می‌تواند به دوره مطلوب گذشته خود بازگردد و در صنعت هوایی به دستاوردهای مثبتی برسد، چراکه در این چند سال اخیر شاهد حوادث ناگواری در زمینه ترددهای هوایی بوده ایم.
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: توافقات به دست آمده از سوی تیم مذاکره کننده بسیار قابل احترام است و جای تقدیر دارد و امیدوارم که با همکاری‌هاي داخلي این مسیر مثبت ادامه‌دار باشد و شاهد موفقیت‌هایی از این بزگتر در ایران عزیزمان باشیم.
 
 انتهای پیام/
 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار