رئيس كل بيمه مركزي با اشاره به رويكرد توجه ويژه به توانگري مالي شركت‌هاي بيمه و ذخاير آنها، بر لزوم تلاش ويژه شركت‌هاي بيمه در اين موارد و حفظ حقوق سهامداران و بيمه‌گذاران تاكيد كرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي بيمه مركزي، محمد ابراهيم امين در جلسه شوراي عمومي سنديكاي بيمه‌گران كه با حضور دبيركل سنديكا و مديران عامل شركت‌هاي بيمه برگزار شد، با اشاره به مسائل جاري در صنعت بيمه گفت: بيمه مركزي در حال مطالعات تطبيقي براي به روز كردن روش‌هاي نظارت بهينه است.

وي با اعلام اينكه سياست كلي بيمه مركزي دخالت در بنگاه داري و اداره شركت‌هاي بيمه نيست، افزود: اين نهاد حاكميتي و نظارتي در اداره شركت‌هاي بيمه نظارت‌هاي خود را خواهد داشت و با جديت و شفافيت كامل از فعاليت شركت‌هاي خاطي جلوگيري خواهد شد.

امين تصريح کرد: اگر شركتي ضابطه پذير نباشد، فعاليت آن متوقف خواهد شد.

رئيس كل بيمه مركزي همچنين گفت: در مورد سياست‌هاي نظام توزيع و نمايندگي‌ها در حال بررسي چارچوب اصولي و منطقي هستيم و توجه شركت‌هاي بيمه به امور نمايندگان نيز مهم است.

وي گفت: نمايندگان بيمه ها، چهره و تصوير صنعت بيمه را در افكار عمومي مي‌سازند و نظارت و كنترل نمايندگي‌ها و از طرفي تامين مناسب معاش آنها از اهميت خاصي برخوردار خواهد بود.

محمدابراهيم امين به رابطه بيمه مركزي و شركت‌هاي بيمه‌ و سياست بهره‌گيري بيمه مركزي از توان فني و تخصصي سنديكا و انجمن‌هاي صنفي صنعت بيمه اشاره كرد و گفت: همه دستورالعمل‌ها و آيين‌نامه‌هايي که لازم است در شوراي عالي بيمه مطرح و تصويب شود، از فرآيند انجام كار كارشناسي و نظرخواهي از صاحبنظران و كارشناسان خواهد گذشت.

انتهای پیام/
برچسب ها: بیمه ، مرکزی ، سهام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار