براساس مقررات موجود هر يک از سهام داران فقط حق داشتن 20درصد ازسهام شرکتهاي بيمه را دارند.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، رحيم مصدق معاون برنامه ريزي و توسعه بيمه مرکزي در جمع خبرنگاران با بيان اين مطلب گفت: براساس مقررات موجود و طبق سياست هاي وزارت اقتصاد هر يک از سهام داران فقط حق داشتن 20 درصداز سهام شرکتهاي بيمه را دارند.

وي تصريح کرد: دررابطه با بحث شرکت بيمه خاورميانه بايد بگويم اين شرکت بيمه يک شرکت کاملا تخصصي در زمينه بيمه اشخاص و عمر است.

مصدق افزود: طبق مقررات وزارت اقتصاد سه شرکت در حال تاسيس در شوراي عالي بيمه مطرح شده که اين سه شرکت به صورت تخصصي در زمينه بيمه نامه هاي اشخاص و عمر فعاليت خواهند داشت.

وي در ادامه افزود: هم اکنون روند تاييديه اين سه شرکت در شوراي عالي بيمه در حال پيگيري است که شرکتهاي بيمه بايد خود را با مقرراتي همچون مبارزه با جرم پولشويي منطبق کنند.

مصدق در مورد درخواست حضور بيمه هاي خارجي در صنعت بيمه کشور گفت: در اين مورد يک درخواست از سوي شرکتهاي بيمه اي خارجي ارائه شد ضمن آنکه در برنامه پنجم توسعه ظرفيت هاي لازم براي حضور بيمه هاي خارجي و فعاليت آنها در داخل کشور در نظر گرفته شده است.

مصدق افزود: در حال حاضر شعب شرکتهاي بيمه خارجي در ايران فعاليت دارند و فقط همان يک تقاضا به ما ارائه شده که بيمه مرکزي ايران در حال بررسي آن است.
انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار