از ابتدای سال تاکنون بیش از 12 هزار از اراضی استان مرکزی توسط منابع طبیعی و آبخیزداری بیمه شدند.

 مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، با اعلام این خبرگفت: بیمه مراتع به عنوان بهترین راهکار جهت مقابله با خسارت ناشی از خشکسالی و دیگر بلایای طبیعی محسوب می‌شود.

وی افزود: ازمجموع شهرستان‌های استان، کمیجان با مساحت چهار هزار و 220 هکتار، بیشترین بیمه مراتع را به خود اختصاص داده است.

یوسفی با اشاره به اینکه منابع طبیعی بستر توسعه پایدار، بستر کشاورزی و پشتیبان طرح‌های توسعه اقتصادی و اجتماعی محسوب می‌شود عنوان کرد: سرمایه‌گذاری در این بخش برای اصلاح، احیا، توسعه و بهره‌برداری اصولی اجتناب‌ناپذیر است.

وی تصریح کرد: استفاده از صندوق بیمه به عنوان پشتیبان و حمایت‌کننده بهره‌برداران و مجریان طرح‌ها و برای مقابله با عوامل طبیعی مانند سیل، خشکسالی، تگرگ، آفات و امراض، از ضرور‌ت‌های اساسی به شمار می‌رود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی در خصوص مشکلات این بخش گفت: عدم وجود کارگزار بیمه در همه شهرستان‌ها و توجیه نبودن کارشناسان مربوط به امر بیمه منابع طبیعی، مشاعی بودن مراتع و اقتصادی نبودن فعالیت‌های منابع طبیعی، از مشکلات عدیده‌ درخصوص بیمه مراتع و فعالیت‌های منابع طبیعی و آبخیزداری است./

برچسب ها: بیمه ، مراتع ، مرکزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.