نماینده مقام معظم رهبری و تولیت مسجد مقدس جمکران گفت: ابعاد فرهنگی و تجلیات معنوی زندگی خانواده‌های شهدا باید در جامعه برجسته شده و نمود پیدا کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت الاسلام محمد حسن رحیمیان در دیدار با اعضای ستاد آیه‌های ایثار و تلاش با اشاره به اینکه انسان همواره باید متذکر ایام الله و نعمت‌های خدا بوده و شاکر خداوند متعال باشد اظهار کرد: شکر نعمت باید متناسب با نعمت باشد و یکی از نمونه‌های شکر نعمت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، کاری است که شما انجام می‌دهید و منزلت قشر عظیم الشان شاهد را به جامعه معرفی می‌کنید.

رحیمیان افزود: آنچه از آیات و روایات و رهنمودهای مقام معظم رهبری (مدظله العالی) که مفسر سخن معصومین و مفسر واقعی سخنان امام راحل (ره) هستند دریافتیم این بوده است که ابعاد فرهنگی و تجلیات معنوی زندگی خانواده‌های شهدا باید در جامعه برجسته شده و نمود پیدا کند.

تولیت مسجد مقدس جمکران با تاکید بر اینکه بعد معنوی خانواده‌های شهدا بسیار عجیب است افزود: این که می‌بینیم فرزندان شهدا از نظر اخلاقی و حفظ حجاب و عفاف در جامعه آمار بسیار بالایی نسبت به میانگین جامعه دارند به واسطه نقشی است که شهدا که به حقیقت زنده هستند در ارتباط با صیانت از خانواده‌هایشان و صیانت از نظام ایفا می‌کنند.

رحیمیان با اشاره به توطئه‌ها و تهدیدهای زیادی که نظام با آن مواجه بوده و هست تصریح کرد: این نظام با دعای خانواده‌های شهدا و حضور حقیقی شهیدان در متن جامعه پابرجا بوده و روز به روز بر استحکام آن افزوده می‌شود و این‌ها همه معجزاتی است که در عصر حاضر در مقابل دیدگان ما قرار گرفته است.

وی خطاب به اعضای ستاد آیه‌های ایثار و تلاش خاطرنشان کرد: کاری که شما درباره تبلیغ، ترویج و تبیین منزلت خانواده‌های شهدا در جامعه انجام می‌دهید مصداق عملی شکر نعمت در نظام مقدس جمهوری اسلامی است و مسجد مقدس جمکران آمادگی دارد دستاوردهای آن ستاد در خصوص شهدا را در اختیار زائران این مکان مقدس قرار دهد.

تولیت مسجد مقدس جمکران در پایان با اشاره به اینکه تولیدات ستاد ایثار و تلاش مصادیق خوب و ارزشمندی است که قابل عرضه و ترویج است افزود: به طور قطع هر گونه همکاری که درباره ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در این فضای مقدس صورت بگیرد کاملاً مطلوب است و انشاء الله مورد نظر امام زمان عجل الله تعالی فرجه قرار خواهد گرفت.

اعضای ستاد آیه‌های ایثار و تلاش نیز در این دیدار به تشریح فعالیت‌های مختلف صورت گرفته در این ستاد پرداختند./

برچسب ها: قم ، ابعاد ، زندگی ، خانواده ، شهدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.