نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: ساماندهی و حمایت کاربردی از نخبگان لازمه توسعه همه جانبه در این استان است.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، آصفری در اولین نشست تخصصی خانه نخبگان بسیج سپاه روح الله استان مرکزی افزود: نخبه پروری در عرصه های مختلف یکی از شرایط اساسی برای رسیدن به توسعه پایدار است .
وی اظهار کرد: اگر به نخبگان توجه جدی کنیم و مدیریت در چهارچوب منافع ملی را به آنان بسپاریم بطور قطع توسعه پایدار و استقلال اقتصادی کشور محقق خواهد شد.
دبیرکمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت بالای استان مرکزی در بخش های صنعت و کشاورزی، تشکیل اتاق فکر نخبگان را امری مهم و ضروری ارزیابی کرد و ادامه داد: با توجه به نقش مهم نخبگان در تبادل اندیشه ها و توسعه پایدار در تمام بخش ها راه اندازی اتاق فکر نخبگان و دعوت از تمامی فعالان در این بخش ضروری است.
آصفری عنوان کرد: برای حمایت معنوی و مادی از تلاش های علمی جوانان هر اقدامی که صورت گیرد، ارزشمند و موثر است.
وی به منابع سنگ نقره موجود در گردنهˈ نقره کمر ˈ شهرستان تفرش و کویر میقان اشاره کرد و گفت: شناخت و بهره برداری موثر از این منابع به دلیل کم بود نیروی متخصص و برنامه کار آمد در حد انتظار نیست.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: متکی بودن به درآمد ناشی از فروش نفت مشکلات بسیار زیادی در شرایط تحریم برای ما بوجود آورده است بنا براین باید با برنامه ریزی های کاربردی و به خدمت گرفتن نیروهای جوان و نخبه کشور را در بخش های صنعتی، کشاورزی و توریستی قدرتمند کنیم تا بتوانیم بر این مشکلات غلبه کنیم.
وی همچنین عنوان کرد: امروز جامعه ی نخبگان کشور باید با استفاده از ظرفیت های موجود به سمت تحقق کارکردهای علمی و فرهنگی مورد انتظار از این بخش جامعه حرکت نماید.
آصفری خاطرنشان کرد: باید براساس واقعیات و امکانات موجود زمینه ی شناسایی استعدادهای شایسته و رشد و توسعه ی نخبگان را در استان فراهم کنیم./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.