مدیرکل امور عشایر استان بوشهر گفت: هزار و800 خانوار عشایر در شهرستان دشتی سکونت دارند و در محدوده‌ای به وسعت 200 هزار هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی به شغل دامداری و تولید صنایع دستی اشتغال دارند.

علی ابراهیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگا ر باشگاه خبرنگاران دشتی اظهار داشت: از محل اعتبارات استان، کل محورهای عشایری به طول 370 کیلو متر با مساعدت فرماندار و همکاری راه و شهرسازی مرمت و بازگشایی شده است.

وی ادامه داد: بعد از بارندگی‌های اخیر نیاز به 100 میلیون تومان برای رفع مشکلات عشایر در نقاط مختلف استان داریم.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: تعداد 50 آب انبار عشایر در حادثه زلزله 6.1 دهم ریشتری فروردین ماه سال جاری 30 درصد تخریب و نیاز به 70 میلیون تومان برای مرمت آنها داریم.

مدیرکل امور عشایر استان بوشهر خاطرنشان کرد: بر اساس آمار موجود جمعیت عشایری استان بوشهر بیش از 30 هزار نفر است که در قالب 5 هزار و 200 خانوار زندگی می‌کنند.

ابراهیمی اضافه کرد: بیشترین جمعیت عشایری استان بوشهر با سه هزار و 300 خانوار در شهرستان دشتستان مستقر هستند.

وی متذکر شد: عشایر کوچ‌رو به استان بوشهر از مناطق ییلاقی کشور با دارا بودن 850 هزار راس دام سبک مدت هفت ماه را در مراتع استان بوشهر سپری می‌کنند.

مدیرکل امور عشایر استان بوشهر اذعان داشت: تلاش برای رسیدگی به مشکلات این قشر در دستور کار قرار دارد و از سایر مسئولان نیز انتظار همکاری و همراهی داریم./ج1

برچسب ها: بوشهر ، عشایر ، جمعیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.