علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال در مراسم اختتامیه کلاس توجیهی داوران دقایقی برای حاضران در مراسم سخنرانی کرد.

به گزارش گروه ورزشي باشگاه خبرنگاران وبه نقل از سايت رسمي فدراسيون فوتبال، علي كفاشيان اظهار داشت: به مراسم اختتاميه آمده ام تا از زحمات شما داوران و كمك داوراني كه در نيم فصل قضاوت كرده اند، تشكر كنم و به شما خسته نباشيد بگويم. البته مي بايست كه روز پنجشنبه مي آمدم و در مراسم افتتاحيه شركت مي كردم اما جلسه اي كه با سرمربي تيم ملي داشتيم طول كشيد. در هر حال همه مي دانند كه جامعه داوري ستون جامعه فوتبال است واگر داوران قضاوت نكنند، هيچ مسابقه فوتبالي در هيچ كجاي جهان انجام نمي شود.در كشور ما، داوران جز اقشار زحمت كش فوتبال هستند و به نظر من مظلوم هم واقع شده اند و با عشق و علاقه قضاوت مي كنند و همه داوران و كمك داوران شغل اصلي شان داوري نيست.



رئيس فدراسيون فوتبال ادامه داد: داوران ايراني در عرصه بين المللي اوضاع خوبي دارند و در كميته داوران كنفدراسيون فوتبال آسيا عضويت داريم كه حسين عسگري رئيس دپارتمان داوري عضو آن است. داوران بين المللي خوبي داريم و در حال حاضر تيم داوري كانديداي جام جهاني داريم وحسن كامراني فر كانديداي بهترين كمك داور در بهترين هاي فوتبال آسيادر سال 2013 شده است. البته به نظر من اين كافي نيست و بايد تلاش بيشتري انجام دهيم تا تعداد داوران و كمك داوران اليت بين المللي افزايش پيدا كند.

كفاشيان در ادامه گفت: در هر حال با همه تلاش ها، زحمات، مرارت ها و كمبود امكانات نتايج خوبي براي فوتبال كشور و همچنين داوري پيش آمده اما برخي منتظر كوچك ترين اشتباه در داوري هستند تا همه چيز را زير سوال ببرند و نقاط منفي بسيار كوچك را بزرگ كنند اما نمي بينند كه ما با اينكه يك دهم امكانات كشورهاي شرق آسيا مثل ژاپن و كره جنوبي و كشورهاي جنوب خليج فارس را نداريم اما نتايج خوبي در تيم هاي ملي مي گيريم و 4 سهميه را كسب مي كنيم و از نظر امتيازي حتي بالاتر از كره جنوبي مي ايستيم و همين الان نگاه كنيد كه چطور تيم ملي نوجوانان زير17 سال از مرحله گروهي جام جهاني آن هم براي دومين بار صعود مي كند؛ تيم ملي ساحلي پس از دو قهرماني در آسيا، به مرحله يك چهارم نهايي جام جهاني صعود مي كند و امشب به فينال جام بين قاره اي مي رسد، تيم ملي فوتسال بانوان ايران نايب قهرمان آسيا مي شود، تيم ملي بزرگسالان براي اولين بار به عنوان تيم اول به جام جهاني صعود مي كند و يك بازي باقيمانده به پايان مرحله گروهي، به رقابتهاي نهايي جام ملتهاي آسيا در استراليا صعود مي كند. همه اينها موفقيت هايي است كه بدست آمده و كسي هم نمي تواند كتمانش كند، اما بازهم برخي نمي خواهند اين موفقيت ها را ببينند. در حاليكه با همه مشكلاتي كه داشته ايم اردوهاي داخلي و خارجي اين تيم ها برگزار شده و بازيهاي دوستانه براي آنها در نظر گرفته ايم. تيم ملي جوانان و تيم ملي اميد هم در دوره آينده طوري برنامه ريزي كرده ايم بتوانند به مسابقات جام جهاني جوانان و المپيك ريودوژانيرو صعود كنند. در هر حال در مقطع سختي قرار داريم كه بايد از آن بگذريم.فدراسيون هم مقابل همه چالش ها ايستاد و خوشبختانه در اين باره سربلند است.

رئيس فدراسيون چند توصيه به داوران و كمك داوران و جامعه داوري داشت و رو به آنان گفت: چند توصيه دارم. توصيه اولم اين است كه اتحاد را نبايد از دست بدهيم. بايد همه باهم متحد باشيم چرا كه در يك كشتي هستيم و اگر كسي عليه كسي بخواهد عمل كند درست مثل اين است كه كشتي را سوراخ كند. ما ممكن است در فوتبال با هم مشكلاتي داشته باشيم اما اين مشكلات داخل خانواده بايد حل شود و نبايد به جاهاي ديگر كشيده شود. داوران و كمك داوران و اعضاي دپارتمان و پيشكسوتان داوري، عليه هم مصاحبه نكنند. اگر هم كسي اين كار را كرد، به جاي اينكه واكنش نشان دهيد، از جامعه داوري طردش كنيد. با پاسخ دادن تنها تنور ديگران را داغ مي كنيد. نكته مهم ديگر هم اين است كه نبايد بگذاريد هجمه ها عليه داوري گسترش پيدا كند. بايد پشت يكديگر باشيد. وقتي مدركي و سندي وجود ندارد، چرا بايد مرتب به اين مساله دامن زده شود؟ بارها وبارها كساني ادعاهايي مطرح كرده اند اما هر وقت از آنها سند و مدرك خواسته ايم هيچ چيزي نداشته اند. فدراسيون و سازمان ليگ از داوران به شدت حمايت مي كند و همه ارکان فدراسیون از شرافت داوری دفاع خاوهند کرد.

كفاشيان در پايان خاطرنشان کرد: انسان جايزالخطاست و داوران هم ممكن است اشتباه كنند و اشتباه داوري جزئي از بازي است.اميدوارم همه شما در داوري نيم فصل دوم موفق باشيد و قضاوت كم اشتباهي داشته باشيد.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار