در حالی که صحبت از توسعه صنعت گردشگری در کشور است، که صفحه مربوط به ايران در سايت سازمان جهانی جهانگردی بروز رسانی نشده باقی مانده است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران،  به نقل از مركز گردشگري علمي و فرهنگي دانشجويان ايران، كشورمان به‌ رغم آن که یکی از نخستین اعضای سازمان سازمان جهاني جهانگردي است، ولي در صفحه مربوط به ايران اين سايت جز نشاني پستي و شماره تماس اطلاعات ديگري در دسترس نیست.
 
در این خصوص بابک ارسیا سرپرست مرکز گردشگری علمی- فرهنگی دانشجویان ایران (istta) ضمن انتقاد از عدم به روز رساني اطلاعات مربوط به ايران در سايت سازمان جهاني جهانگردي، گفت: ایران از سال 1975 عضو این سازمان بوده، وقايع مربوط به ايران در قالب عنوان چند برنامه و همايش خلاصه شده است.
 
سرپرست مرکز گردشگری علمی- فرهنگی دانشجویان ایران در ادامه افزود: در صفحه كدهاي اخلاق جهاني جهانگردي در وب سايت اين سازمان كدهاي ده گانه قریب به 50 كشور به زبان ملي آن ها بارگزاري شده، ولي كدهای مذکور در صفحه مربوط به ايران و برخی كشور های دیگر نظير اتيوپي، لسوتو، سوريه و ويتنام، ترجمه نشده باقی مانده است.
 
وی ادامه داد: از سوي ديگر اطلاعات به زبان انگليسي و ساير زبان ها در سايت سازمان ميراث فرهنگي و سایر سایت های معتبر ملی نيمه فعال شده، به تبع آن پاسخگوي گردشگران غيرايراني برای کسب اطلاعات نيست.
 
ارسیا، خاطرنشان کرد:‌ کشور ما يکي از اعضاي کميته‌ کد اخلاق گردشگري در دنيا محسوب مي‌شود و  بي تفاوتي، شلخته كاري در اشكالي كه ذكر شده زيبنده و مناسب نيست.
 
سرپرست مرکز گردشگری علمی- فرهنگی دانشجویان ایران، با تاکید بر حضور اثربخش و فعال در حوزه اخلاق جهانگردي، گفت: حضور مقتدرانه در کميته‌ کد اخلاق گردشگري در عرصه هايي نظير اين موجب معرفي و ترويج زبان فارسي در كنار نزديك به 50 زبان و خط زنده دنياست كه هر روزه مخاطبان زيادي از سراسر دنيا به خود جلب مي كند، که در این راستا از سوی مركز گردشگري علمي–  فرهنگي دانشجويان ايران متن سند مربوط به كدهاي جهاني جهانگردي را با همكاري مترجمان برجسته کشورمان به صورت فني ترجمه شده است.
 
وی ادامه داد: مركز گردشگري علمي- فرهنگي دانشجويان ايران از طريق مراجع به روز رساني اطلاعات ايران در اين سايت سازمان جهاني جهانگردي، آماده نشر سند مربوط به کدهای اخلاقی جهانگردی به زبان فارسی است.
 
گفتنی است؛ فعالیت کميته‌ کد اخلاق گردشگري از سال 1999 با هدف ارتقاي مسئوليت‌پذيري و پايداري در گردشگري، آغاز شده و با راه اندازی این کمیته ادبيات اخلاقي در گردشگري دنيا بیش از پیش ترويج می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار