کميسر تجاري اروپا اعلام کرد اتحاديه اروپا بايد با قاطعيت از منافع تجاري و اقتصادي خود در برابر چين دفاع کند و در اين راه هیچ گونه ملاحظه‌ای به خرج ندهد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از رويترز، "کارل دو گوشت"، کمیسر تجاری اتحادیه اروپا يک روز بعد از نشست سران چين و اتحاديه اروپا گفت: من فکر نمي‌کنم شما بتوانيد چيزي را با ادب نشان دادن از چيني‌ها به دست آوريد و چنين چيزي ممکن نيست.

کارل دو گوشت همچنین افزود: ما از منافع تجاري و اقتصادي خود دفاع مي‌کنيم و چيني‌ها هم از منافع تجاري و اقتصادي خود دفاع مي‌کنند، در نتيجه درست نيست هنگامي که ما بر سر مسئله‌ای اختلاف نظر داريم درباره آن سکوت اختيار کنيم.

چين و اتحاديه اروپا بر سر موارد مختلفي در روابط اقتصادي و تجاري خود اختلاف نظر دارند که از جمله آن‌ها

مي‌توان به "صفحات خورشيدي" ساخت چين اشاره کرد که به اروپا صادر مي‌شود.

اين صفحات خورشيدي با توجه به آن که در چين از يارانه‌هاي دولتي برخوردار هستند، هنگامي که به اروپا صادر مي‌شود، چون ارزان قيمت‌تر از موارد مشابه اروپايي هستند، بازار شرکت‌هاي اروپايي توليد‌کننده اين نوع صفحات خورشيدي را کساد کرده است.

کميسيون اروپا در آخر ماه ژوييه با مقامات چيني درباره بازار شکني در تبادل کالا و خدمات به توافقنامه‌اي موقت رسيد، اما برخي ديگر از مسائل هنوز بين دو طرف حل نشده باقي مانده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: اختلاف ، تجاری ، چین ، اتحادیه ، اروپا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار