رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره بار با اشاره به اینکه کمبود عرضه عامل افزایش قیمت گوجه فرنگی است گفت: قیمت این محصول در آینده‌ای نزدیک به زیر هزار تومان می‌رسد.

حسین مهاجران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران در پاسخ به این سوال که دلیل احضار وی به جلسه ستاد تنظیم بازار چه بوده ، اظهار داشت: با توجه به اینکه ما یکی از اعضای این ستاد هستیم کاهی برای توضیح درباره شرایط بازار به آنجام می‌رویم و این به معنای احضار شدن نیست. 

وی با بیان اینکه قیمت میوه هر ۱۵ روز یکبار تغییر می‌کند، افزود: من برای توضیح درباره افزایش قیمت گوجه فرنگی، سیب زمینی و سیب درختی به ستاد تنظیم بازار رفتم. 

مهاجران اضافه کرد: در فاصله‌ای که منطقه‌ای از عرضه تولید یک محصول خارج و منطقه‌ای دیگر جایگزین آن می‌شود به دلیل کمبود عرضه قیمت‌ها افزایش می‌یابد. 

وی تأکید کرد: همین امر سبب افزایش قیمت گوجه فرنگی شده است. 

مهاجران با بیان اینکه در حال حاضر گوجه فرنگی بوشهر وارد بازار شده است افزود: همچنین محصول چابهار، بندرعباس، و کنگان به ترتیب طی دو و ۲۵ روز وارد بازار می‌شوند و همین امر سبب کاهش مجدد قیمت گوجه فرنگی می‌شود. 

وی با بیان اینکه، در حال حاضر قیمت هر کیلو گوجه فرنگی بوته‌ای ۱۶۰۰ و هر کیلو گلخانه‌ای بین ۳ تا ۳ هزارو پانصد تومان است اضافه کرد: میزان کاهش قیمت گوجه فرنگی پس از عرضه محصول جدید بستگی به میزان عرضه دارد. 

مهاجران در پایان خاطرنشان کرد: پیش بینی ما این است که قیمت این محصول به زیر هزار تومان برسد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: ارزانی ، قیمت ، گوجه فرنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار