مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جلفا گفت: آفت پروانه مینوز گوجه فرنگی و مگس میوه مدیترانه ای در50 هکتار باغ و50 هکتار زراعت گوجه فرنگی تحت مراقبت و کنترل دقیق قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ،عباسی در جمع خبرنگاران افزود: پس از رصد کامل آفات، نقاط و کانون های آن شناسایی و با همکاری کلینک های گیاه پزشکی وتوصیه های انجام گرفته توسط کارشناسان این مدیریت به بهره برداران، با استفاده از سموم مناسب درکنار اقدام به موقع، تا حد بالایی آفات کنترل و از گسترش آن جلوگیری شد.

وی افزود: برای اجرای برنامه حفظ نباتات و مبارزه به موقع با آفات و بیماری ها تلاش می شود با ارتقاء دانش و اطلاعات فنی کشاورزان آنان بتوانند در موضوع مبارزه با آفات موفق عمل کنند.

عباسی گفت: از خدمات ارزنده برای افزایش توان علمی و ارایه خدمات فنی و کارشناسی به کشاورزان، بکارگیری ناظران طرح گیاه پزشکی است.

وی افزود: بهره برداران از خدمات کارشناسان ناظر استفاده کنند و از سم پاشی بی رویه که موجب ضرر و زیان محیط زیست و مقاومت آفات می شود، خودداری کنند.

وی تاکید کرد: کشاورزان در مبارزه با آفات، مبارزه تلفیقی را سرلوحه کار خود قرار داده وسم پاشی را به عنوان آخرین راه حل ممکن در مبارزه با آفات بکار گیری کنند./ب

برچسب ها: آفت ، پروانه ، مینوز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.