پیکرمطهر شهید اقتدارفرهنگی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم انصاری رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان از مقابل دانشگاه تهران به سمت میدان انقلاب اسلامی تشییع شد.

به گزارش گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تشییع کنندگان با فریاد شعارهای "مرگ بر آمریکا"، "مرگ بر اسرائیل"، "شهیدان زنده‌اند الله‌اکبر" و "حسینیان پیروزند، یزیدیان نابودند" پیکر شهید حجت‌الاسلام انصاری را بدرقه کردند.
 
در این مراسم بانوان تشییع‌کننده نیز با شعارهای "آمریکا در چه فکریه، ایران پر از بسیجیه"، "مرگ بر ضد ولایت فقیه" و "کجائید ای شهیدان خدایی" با دیگر نمازگزاران نماز جمعه تهران که در مراسم تشییع شهید حجت الاسلام انصاری شرکت کرده بودند، هم نوا شدند.

گفتنی است؛ پیکر شهید حجت‌الاسلام ابراهیم‌انصاری بعد از تشییع در تهران در شهر مقدس قم نیز تشییع و به خاک سپرده می‌شود.

این شهید در دوران جنگ تحمیلی یکی از عنـاصر اولیـه و مؤثر در شکل‌گیری تیپ رزمی تبلیغی امام صادق(ع) (مستقر در قم) در دهه 60 بود.

شهید انصاری در دولت‌های سازندگی و اصلاحات بـه مـدت 10 سال به عنوان مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌های هرمزگان و گیلان خدمت کرد.

انصاری که از کارکنان رسمی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بود از سال 1383 تا 1389 به مدت پنج سال و نیم به عنوان رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در سودان خدمت کرد.

این شهید پس از بازگشت از مأموریت سودان، به مدت سه سال از سال 1389 تا 1392 به عنوان مدیر کل آفریقا ـ عربی در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، تجربیات خود را به کار گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم انصاری در اواسط مهر امسال به عنوان رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایـران به بیروت اعزام شد اما این مأموریت دوامی نیافت و در انفجار های تروریستی مقابل سفارت ایران در بیروت به لقاء الله پیوست.

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار